سرمایه‌ اصلی کشور نیروی انسانی جوان است
کد خبر: 4107479
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

سرمایه‌ اصلی کشور نیروی انسانی جوان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه امروز اولویت جامعه ما منابع و معادن و نفت نیست بلکه نیروی انسانی است، گفت: در اکثر مجامع قدرت سیاسی کشورها با جمعیت سنجیده می‌شود.

سیاهکالی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در گردهمایی جمعیت و خانواده که شنبه ۲۶ آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی قزوین برگزار شد، گفت: در دنیای امروز نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و تمامی کشورهای دنیا متوجه‌ هستنند که نیروی جوان در جامعه انرژی‌بخش، مولد و تسهیل‌کننده است و در مقابل جمعیت پیر و سالمند صرفاً مصرف‌کننده است.

وی اظهار کرد: امروز اولویت جامعه ما منابع و معادن و نفت نیست بلکه نیروی انسانی است و در اکثر مجامع قدرت سیاسی کشورها با جمعیت سنجیده می‌شود چرا که بسیاری از استعدادهای علمی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی از نیروی جوان بر می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اگر کشوری می‌خواهد در زمینه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد باید روی جمعیت جوان کشور سرمایه‌گذاری کند تا از این طریق نشاط و خلاقیت را در عرصه اقتصادی و تجاری خود تزریق کند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند که در اسلام بنایی محبوب‌تر از ازدواج وجود ندارد و این بنای ارزشمند مؤلفه‌های مهمی دارد که از جمله آن‌ها ایجاد کانون انس و الفت و امنیت در خانواده و تزریق این انرژی مثبت به عرصهٔ جامعه است.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: بقای نسل هم عامل مهم دیگری است که سبب پویایی خانواده و جامعه است، چون علاوه بر برکات متنوعی که برای جامعه دارد پشتوانه سیاسی کشور هم محسوب می‌شود. در برهه‌ای از زمان تبلیغات منفی برای فرزندآوری سبب شد که فرزند کمتر اولویت خانواده‌ها باشد که متأسفانه امروز جامعه را با چالش جمعیت مواجه کرد که علاوه بر آسیبی که برای جامعه و خانواده دارد تبعات منفی آن دامنگیر کودکان هم شده است.

وی اظهار کرد: حضور کودکان در مدرسه و سطح جامعه روحیه نشاط و شادابی را در فضا منتشر می‌کند و در دوران کرونا که مدارس به صورت غیرحضوری برقرار بود معلمان و مدرسان اذعان می‌کردند که فضایی که کودکان در آن حضور فیزیکی ندارند کسل کننده و ملال آور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: تبلیغ فرزندآوری رسالت ماست تا با حضور حداکثری نسلی جوان با تفکر و اندیشه بلند و شعور اجتماعی و نگاه الهی؛ آینده جامعه مملو از خانواده‌های سالم با فرزندانی صالح در تراز انقلاب اسلامی شود.

انتهای پیام
captcha