فعالیت 12 هزار نوگل حسینی و زینبی در کشور
کد خبر: 4125331
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

فعالیت 12 هزار نوگل حسینی و زینبی در کشور

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کشور گفت: ۱۲ هزار نوگل حسینی و زینبی در سراسر کشور پای کار انقلاب و اسلام هستند.

سرهنگ پاسدار یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی کشور

به گزارش ایکنا از البرز، سرهنگ پاسدار یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کشور، روز چهارشنبه، 10 اسفندماه در ششمین همایش مربیان نوگلان حسینی و زینبی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی دشت بهشت مشکین دشت استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه تعداد زیادی از نوگلان حسینی و زینبی در استان‌ها دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، افزود: برگزاری دوره توانمندسازی هر ساله برگزار می‌شود که درصدد هستیم این دوره‌ها را دو بار در سال برگزار کنیم.

وی به اهداف برگزاری این دوره آموزشی و توانمندسازی اشاره و اظهار کرد: زمانی که کلمه توانمندسازی می‌آید یعنی نگاه سازمان بر این است که نیروهایی که متولیان پیشرفت کار هستند به روز شده و تجربیات و توانمندی و کارآمدی آن‌ها روز به روز بیشتر شود و با موضوعات جدید در آن سازمان آشنا شده و راهکارهای جدید را آموزش ببینند.

این مسئول تربیت مربی برای تربیت متربی را از اهداف اصلی این دوره‌ها برشمرد و گفت: هدف بعدی انتقال تجربیاتی است که هر کدام از مربیان در استان‌های مختلف منطبق با زیست‌بوم آن استان دارند که بهره‌برداری خوبی می‌توان از این تجربیات داشت.

ارجونی ارائه راهکارهای مناسب برای مخاطبان و متربیان را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و افزود: مجموعه سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی برای اولین بار یک نظام‌نامه آموزشی را در سه سطح برای مجموعه مداحان و ستایشگران از سطح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی برای نوگلان حسینی و زینبی برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های‌های مذهبی کشور ادامه داد: در مجموعه نقاط قوت و ضعفی داریم که این دوره‌ها باعث می‌شود مربیانی که در دل کار هستند و میدانی‌ترین موضوع را پیگیری می‌کنند در این دوره‌ها به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نیروی جوان پای کار بیاید و پرچم را به دست بگیرید، گفت: عرصه ستایشگری یک عرصه تأثیرگذار است، زیرا پای جلسه مداح اقشار مختلف جامعه حضور می‌یابند. بنابراین، باید از این فضا استفاده کرد و در مسیر آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی مردم گام برداشت.

انتهای پیام
captcha