آغاز جذب دانشجو در مقطع ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 4146657
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵

آغاز جذب دانشجو در مقطع ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهرکرد

مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهرکرد با اشاره به تلاش‌های مسئولان دانشگاه برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، از پذیرش دانشجو در این مقطع در سال تحصیلی جدید خبر داد.

دانشگاه شهرکرد

راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه شهرکرد یکی از بندهای اجرایی «سند راهبردی قرآنی چهارمحال‌وبختیاری» بود که از سال ۹۶ و با رونمایی رسمی از این سند قرآنی، پیگیری بیشتری برای دایر کردن مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث آغاز شد اما عمدتاً به دلیل موانع قانونی از جمله اینکه الزاماً یکی از اعضای هیئت علمی گروه باید حداقل درجه دانشیاری داشته باشد، این مهم محقق نشد.

یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد حدود یکسال قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در این خصوص، گفته بود: «راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث مستلزم نیروی علمی مورد نیاز است که حداقل یک دانشیار از مجموع پنج هیئت علمی باید با گروه همکاری مستمر داشته باشد و این شرایط فعلا‌ً مهیا نیست، با اینحال این برنامه وجود دارد که رایزنی‌هایی با دانشگاه‌های دیگر استان‌ها و استفاده از هیئت علمی این دانشگاه‌ها انجام شود که در صورت تحقق این امر امید است شاهد راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در این رشته باشیم».

به نظر می‌رسد موانع و مشکلات راه‌‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه شهرکرد رفع شده و از پاییز امسال شاهد جذب دانشجو در این مقطع خواهیم بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه هفته گذشته در مطلبی از پیگیری‌های ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه شهرکرد جهت راه‌اندازی برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد که مقطع کارشناسی ارشد مطالعات قرآن و حدیث با گرایش معارف قرآن در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، یکی از هفت رشته جدید این مقطع در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر در این خصوص، گفت‌وگویی با مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه انجام شده است که با هم می‌خوانیم. 

علیرضا فهیم، مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تلاش‌های مسئولان دانشگاه برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، اظهار کرد: تا کنون موفق به این مهم نشده‌ایم اما موانع کار رفع و مجوزهای لازم اخذ شده و لذا از سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به همکاری چهار عضو هیئت علمی با گروه قرآن و حدیث و امکان جذب سه دانشجوی کارشناسی ارشد به ازای هر استاد، قاعدتاً مجاز به جذب ۱۲ دانشجو برای سال جدید هستیم و به نظر بین ۱۰ تا ۱۲ دانشجوی روزانه بتوانیم برای دوره اول مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث جذب کنیم.

فهیم در خصوص اخذ مجوز انتشار مجله علمی پژوهشی گروه قرآن و حدیث، گفت: با توجه به فراهم نبودن بستر لازم برای این موضوع، هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

انتهای پیام
captcha