دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مسابقات قرآن مشارکت کنند
کد خبر: 4148765
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
رئیس گروه قرآن‌ و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مسابقات قرآن مشارکت کنند

جمشید نصیری بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در امر برگزاری مسابقات قرآنی تأکید کرد و گفت: باید هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و سطح مشارکت‌پذیری نیز گسترش یابد تا بتوانیم مسابقات قرآن کریم را در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار کنیم.

مسابقات قرآنجمشید نصیری، رئیس گروه قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در این استان از حساسیت خاصی برخوردار است زیرا که نه تنها ارتقای بعد علمی آن و شور و نشاط جامعه قرآنی را به‌دنبال دارد بلکه موجبات همبستگی و همدلی بین شیعه و اهل سنت می‌شود. 

وی در ادامه افزود: برگزاری مسابقات قرآنی به‌صورت مجازی از بار مالی که بر دوش متولیان امر مسابقه می‌گذارد و به هماهنگی لازم برای اجرای مسابقه نیاز دارد، می‌کاهد و نیز برگزیدگان با ضریب اشتباه کمتر از سوی داوران انتخاب می‌شوند، البته برگزاری حضوری مسابقات قرآنی برای جامعه شور و نشاط معنوی به ارمغان می‌آورد.

رئیس گروه قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در ادامه به اجرای طرح ارمغان وحی در چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به وقفه چندین ساله‌ در شرایط کرونا، مسابقات قرآنی ارمغان وحی به‌صورت حضوری در اسفندماه سال گذشته در چابهار برگزار شد که در این مراسم 2 نفر از قاریان ممتاز کشوری که تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید را داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

نصیری بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در امر برگزاری مسابقات قرآنی تأکید کرد و اظهار کرد: باید هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و سطح مشارکت‌پذیری نیز گسترش یابد تا بتوانیم مسابقات قرآن کریم را در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار کنیم.        

انتهای پیام
captcha