بومی‌سازی علم از اهداف جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 4160743
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
حدیدی:

بومی‌سازی علم از اهداف جهاد دانشگاهی است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد توانسته با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» اقدامات مختلف علمی و فرهنگی را در کشور رقم بزند، گفت: انصافاً و به دور از هرگونه اغراقی جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل آن در هر حوزه‌ای که وارد شده عملکردی موفق داشته و امروز می‌توانیم بگوییم جهاددانشگاهی در بومی‌سازی علم که از اهداف این نهاد انقلابی است نقش مؤثر و بسزایی دارد.

مسلم حدیدی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

مسلم حدیدی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ۱۶ مردادماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی بر اساس منویات امام راحل تشکیل شد و جزء رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی است که به رفع مسائل و انجام رسالت‌های مهم کشور می‌اندیشد و به دنبال رفع وابستگی و بومی‌سازی دانش‌هاست که از اهداف جهاد دانشگاهی است و در این زمینه توانسته گام‌های مؤثری بردارد.

وی با اشاره به اینکه امروز جهاد دانشگاهی در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی در هر حوزه‌‍‌ای که ورود داشته به ارائه خدمات گسترده و همسو با نیاز‌های کشور پرداخته، افزود: این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد و در هر یک از حوزه‌های یاد شده با عملکرد مؤثری که داشته، الگو قرار گرفته است.

جهاد تبیین رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی

حدیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به این نهاد انقلابی عنایت ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای خدمت‌رسانی به مردم و درکنار آن ارتقای سطح علمی جامعه انجام می‌گیرد و این امر موجب شده تا این مجموعه بیش از پیش در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه به ظرفیت‌های بالا و سرمایه‌های ارزشمند علمی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه کار‌های بزرگی انجام داده و این امر در سایه تلاش‌های تمامی اعضای این سازمان در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح ملی تولید کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه، گفت: این طرح با فعالیت‌های جهادی ارزشمند طی ۱۵ سال به نتیجه رسیده است و در این راستا اولین کانون قیر و صنعت در استان راه‌اندازی و نقشه راهی در خصوص استفاده بهینه از قیر طبیعی تدوین و جشنواره ملی برگزار شده و امروز زمینه بسیار مطلوبی برای فعالیت در این حوزه فراهم شده است.

حدیدی یادآور شد: این سازمان در استان کرمانشاه سعی کرده تا یک زنجیره ارزش برای قیر طبیعی فراهم کند و تمامی تجهیزات و دستگاه‌های این مجموعه تولیدی محصول جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه کربن فعال در صنایع غذایی، دارویی، نفت، گاز و ... کاربرد دارد، افزود: امروز نیاز کشور به کربن فعال ۱۴ هزار تن در سال است که تنها دو تن آن در کشور تولید می‌شود و ما در سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در این راستا سعی کرده‌ایم تا تمام دانش و تخصص خود را برای خدمت در این حوزه به کار بگیریم.

حدیدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد به عنوان جزء اصلی برنامه‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: هویت این نهاد کار فرهنگی است و جهاد دانشگاهی باید در کنار دیگر فعالیت‌های خود، رسالت اصلیش که ترویج فرهنگ جهادی است را فراموش نکند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در پایان به یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های اصلی این سازمان در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز جهاد تبیین از رویکرد‌های اصلی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی است و این امر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است. امروز نیازمندیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهی تبیین شود که خود گویای بخشی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
captcha