اعلام نتایج برترین‌های بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی
کد خبر: 4169910
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

اعلام نتایج برترین‌های بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی

نتایج برترین‌های بخش ملی تئاتر خیابانی ششمین اشکواره فرهنگی ـ هنری حسینی، از سوی هئیت داوران در دو بخش اصلی و بخش نشان ملی شهید علی جمشیدی شهید مدافع حریم و حرم اعلام شد.

مهدی نصرالله زاده

مهدی نصرالله‌زاده، دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی ششمین اشکواره فرهنگی ـ هنری حسینی، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، از اعلام نتایج برترین‌های بخش ملی خبر داد و گفت: در این بخش 23 اثر به دبیرخانه ارسال شد و از سوی هئیت داوران بازبینی، نمایش «طومار آب» به نویسندگی و کارکردانی، سیدمهرداد کاوسی حسینی از همدان، نمایش «خاک شیرین» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی سما کابلی از نوشهر، نمایش «سراب» به نویسندگی و کارگردانی موسی مرادی از قائم‌شهر، نمایش «من یک زنم» بر اساس طرحی از محمد عارفی به نویسندگی و کارگردانی احترام حسین‌پور از محمودآباد، نمایش «یحیی و ترلان» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی رها شکوهی از نور، نمایش «پایان در شروع نقطه صفر» به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی سیداسماعیل حسینی از قائم‌شهر، نمایش «به نام پدر» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان از سوی هئیت داوران مرحله بازبینی به عنوان آثار برتر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی افزود: گروه‌های نمایشی منتخب در طول دو روز در روزهای 26 و 27 شهریور در فضای امام‌زاده قاسم(ع) ایزدشهر با هم به رقابت پرداختند.

نصراله‌زاده تصریح کرد: نتایج برترین‌های بخش ملی تئاتر خیابانی ششمین اشکواره حسینی از سوی هئیت داوران در دو بخش اصلی و بخش نشان ملی شهید علی جمشیدی شهید مدافع حریم و حرم اعلام شد.

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی با بیان اینکه از سوی هئیت داوران بخش نشان ملی شهید علی جمشیدی شهید مدافع حریم، آقایان بمانعلی سعیدی، سعید خانپور و مهدی هادی‌زاده، نمایش «خاک شیرین» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی سما کابلی، از نوشهر به عنوان نمایش برتر نشان ملی شهید علی جمشیدی شهید مدافع حرم شناخته شد، خاطرنشان کرد: هئیت داوران بخش اصلی تئاتر ملی خیابانی ششمین اشکواره حسینی، آقایان حمیدرضا گل محمدی تواندشتی، اسفندیار بهاری و صمد رحیمی نتایج برترین‌های این دوره از رقابت ‌های تئاتر ملی خیابانی را اعلام کردند.

وی با اشاره به بخش موسیقی این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: «ایمان سلیح» از نمایش به نام پدر، رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص داد،  «نامی ایمن» از نمایش یحیی و ترلان از شهرستان نور حایز رتبه دوم شد. هئیت داوران در این بخش هیچ اثری را حایز رتبه نخست ندانست. در بخش طراحی و فضاسازی، هئیت داوران «رها شکوهی» از نمایش یحیی و ترلان برگزیده این بخش دانستند. در بخش پوستر این دوره از مسابقات، «سیدمسعود ساداتی» طراح پوستر نمایش خاک شیرین برگزیده این دوره از رقابت‌ها شد.

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی با اشاره به بخش نگاه ویژه بخش ملی تئاتر خیابانی افزود: نمایش «من یک زنم» به نویسندگی و کارگردانی احترام حسین‌پور از محمود آباد به خاطر نگاه ویژه به جهت پرداختن به مشکلات زنان در جامعه رتبه برتر این بخش را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه در بخش طرح و ایده «سیدمهدی کاوسی» از نمایش طومار آب، برگزیده بخش طرح و ایده شد، ادامه داد: در بخش بازیگری زن، رتبه سوم این بخش به «معصومه عموروی» از نمایش نام پدر اختصاص پیدا کرد، رها شکوهی از نمایش یحیی و ترلان به رتبه دوم دست پیداکرد، در این بخش کسی حائز  رتبه نخست نشد.

نصراله‌زاده با اشاره به بخش بازیگری مرد گفت: هئیت داوران در این بخش «سیدموسی اسماعلیی» از نمایش پایان نقطه شروع صفر و «موسی مرادی» از نمایش سراب را شایسته تقدیر دانستند، «غلامرضا جوکار شوشتری» از نمایش به نام پدر، حایز رتبه سوم این بخش شد، «محمد مهدی شریف‌پور» از نمایش خاک شیرین به رتبه دوم دست پیدا کرد و «سیدمحمد موسوی» از نمایش خاک شیرین رتبه نخست بازیگری را به خود اختصاص داد.

دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی  ادامه داد: در بخش کارگردانی، «سما کابلی» کارگردان نمایش خاک شیرین رتبه سوم این بخش را از آن خود کرد، «رها شکوهی» کارگردان نمایش یحیی و ترلان حائز رتبه دوم این بخش شد و رتبه سوم بخش کارگردانی به کسی اختصاص نیافت.

انتهای پیام
captcha