حجاب امری فطری است
کد خبر: 4171535
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

حجاب امری فطری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به جلوه‌های پوشش، بیان کرد: انسان و ارزش‌های والای انسانی در سایه حجاب سالم باقی می‌مانند و بانوان پاک با فطرت اصیل می‌دانند که در سایه پوشش و حجاب آنچه که دارند را حفظ می‌کنند و بر این اساس باید گفت حجاب امری فطری است که در طول تاریخ در میان انسان‌ها وجود داشته است.

زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه
زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه حجاب و عفاف عقلانی و فطری هستند، اظهار کرد: انسان و ارزش‌های والای انسانی در سایه حجاب سالم باقی می‌مانند و این امر ضرورتی است برای بانوان چرا که در دستگاه آفرینش، زنان پرجاذبه آفریده شدند و زنان پاک با فطرت اصیل می‌دانند که تنها در سایه پوشش و حجاب از موهبت‌هایی که برخوردارند می‌توانند، حفاظت کنند.
 
وی افزود: پوشیدگی و حجاب میلی فطری است و فطرت و گرایش درونی انسان پوشش‌خواه است و پوشش برای انسان یک حس ذاتی و عریانی یک قبح ذاتی است چنان که انسان ذاتاً از علم و صداقت ... خوشش می‌آید و نقطه مقابل آن نیز از جهل و دروغ و خیانت بدش می‌آید و آن را قبح می‌داند.
 
جانجانی تصریح کرد: حجاب فطری است و در نهاد و سرشت انسان قرار داده شده و باید دانست که حجاب تنها برای پوشاندن زیبایی‌های زن نیست بلکه دارای جلوه‌های گوناگونی است که باید بدان مفصل پرداخته شود که حتی نیازمند برپایی کارگاه‌های آموزشی در این زمینه هستیم.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه بیان کرد: عقل نیز انسان را به پوشش و حجاب دعوت می‌کند چرا که مایه کرامت و حفظ افراد از بیهودگی و پوچی همچنین استواری انسان است و بنابراین هرآنچه که موجب پیامد‌های شوم نادیده گرفتن پوشش و حجاب می‌شود ناپسند و مذموم است.
 
وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم به ویژه در سوره مبارکه نور درخصوص حجاب و تمامی موارد مرتبط با آن مطلب بیان شده است، گفت: عمل به دستورات الهی انسان را از گناه بازمی‌دارد و از فساد نجات می‌دهد که باید در انجامشان دقت کنیم و آن‌ها را به کار بگیریم.
 
جانجانی در ادامه با بیان اینکه حجاب و پوشش در تمام ادیان دارای جایگاه خاصی است و یکی از دلایل اساسی آن، فطری بودن آن است، افزود: امام راحل می‌فرمایند: حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، که ساخته من فقیه نیست، این نص صریح قرآن است؛ بنابراین زنان معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی نمی‌توانند از آن خارج شوند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه اظهار کرد: آثار حجاب در تمامی ابعاد از جمله استحکام خانواده و ثبات آن، حفظ حریم خانواده، جلوگیری از روابط ناسالم، تقویت آرامش و رشد معنویت افراد خانواده همچنین بهره‌مندی و رضایت از تمامی ابعاد زندگی آنان خلاصه می‌شود و به این علت است که دشمنان این سرزمین به دنبال بی‌بند و باری اجتماعی و خارج کردن زنان و مردان جامعه ما از این اصول ارزشمند هستند.
 
وی در پایان عفاف و حجاب را ارزش دانست که خداوند برای زن قرار داده است و گفت: این امر (حجاب) برای بانوان ارزش‌گذاری و حفظ احترام و آبرو است که باید بسیار آن را قدر بدانیم چرا که جزء نعمت‌های الهی است.
انتهای پیام
captcha