رونق گردشگری مزرعه در جشنواره زرشک خراسان جنوبی
کد خبر: 4176404
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی مطرح کرد:

رونق گردشگری مزرعه در جشنواره زرشک خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: گردشگری مزرعه از برنامه‌های جانبی دومین جشنواره ملی زرشک است که در فصل گردشگری این استان انجام می‌شود.

جشنواره زرشک خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، هادی شاهوردی، امروز 27 مهر ماه، اظهار کرد: جشنواره زرشک امسال از ۲۹ مهر تا سوم آبان در استان همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با فصل گردشگری خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری پوستر جشنواره ملی زرشک در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته افتتاحیه جشنواره زرشک در شهرستان زیرکوه برگزار شد، اما امسال افتتاحیه این جشنواره در شهرستان قاینات و اختتامیه آن سوم آبان‌ در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری گردشگری مزرعه از برنامه‌های جانبی این جشنواره است و مهمانان از باغ‌ها، کارگاه بسته‌بندی، خطوط فرآوری زرشک و بارگاه‌های منتخب زرشک دیدن می‌کنند.

حمید عباس‌زاده، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قاینات هم از برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در این شهرستان خبر داد.

عباس‌زاده افزود: شهرستان قاینات به عنوان قطب تولید زعفران و زرشک در دنیا شناخته می‌شود و این اداره مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی است.

وی با اشاره به اینکه زعفران و زرشک به نام‌های طلا و یاقوت سرخ نیز شناخته می‌شوند گفت: با توجه به تاریخ تعیین شده برای افتتاح جشنواره در قاین که ۳۰ مهر خواهد بود، برنامه‌ریزی لازم برای برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران انجام شده است.

دومین جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» و با هدف کمک به رونق بازار این محصول برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha