دولت مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز را به‌طور ویژه در دستور کار دارد
کد خبر: 4180490
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

دولت مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز را به‌طور ویژه در دستور کار دارد

سید‌محمدرضا طالبی با بیان اینکه دولت سیزدهم در خصوص مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد، گفت: از هیچ مجموعه‌ای قابل قبول نیست که به‌دلیل عدم نظارت کافی تبدیل به مبدأ و منشأ قاچاق کالا شود، لذا مدیران باید همواره اهتمام ویژه داشته باشند تا قاچاق کالا و ارز را به حداقل ممکن برسانیم.

سید محمدرضا طالبی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 16 آبان‌ماه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: قاچاق کالا از پدیده‌های بسیار شوم است که به اقتصاد جامعه ضربات سنگینی وارد می‌کند، لذا دولت سیزدهم مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز را به‌طور ویژه در دستور کار دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید ویژه داشتند و در سخنانی مطرح کردند که آنچه به‌عنوان پرونده فساد و قاچاق به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، محصول عدم اقدام به‌موقع و فقدان نظارت صحیح دولت است، یعنی مسئولان از نظارتی که باید در حوزه کاری خود داشته باشند، غفلت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به عوارض ناشی از قاچاق بر اقتصاد کشور گفت: عدم پرداخت حقوق و عوارض دولتی، برهم خوردن تعامل بازار رقابتی، سودآوری زیاد و فساد مالی و اخلاقی، مختل شدن تولید در کشور، بروز فساد در نظام اداری، عدم مدیریت صحیح دولت بر امور اقتصادی و نیز تأثیر منفی بر کارکرد سیاست‌های تجاری و اقتصادی از جمله عوارض قاچاق کالاست.

طالبی با تأکید بر اینکه از هر مسئولی انتظار می‌رود بر حوزه کاری خود نظارت کافی داشته باشد، تصریح کرد: از هیچ مجموعه‌ای قابل قبول نیست که به‌دلیل عدم نظارت کافی تبدیل به مبدأ و منشأ قاچاق کالا شود، لذا مدیران باید همواره اهتمام ویژه داشته باشند تا قاچاق کالا و ارز را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بیان کرد: براساس قانون، محموله شتر و طیور قاچاقی که توسط پلیس در استان توقیف می‌شود باید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در اسرع وقت از پلیس تحویل بگیرند و به کشتارگاه منتقل کنند.

انتهای پیام
captcha