فعالیت‌های دوره جدید کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد
کد خبر: 4184636
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

فعالیت‌های دوره جدید کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز فعالیت‌های دوره جدید کارگروه اخلاق در پژوهش این دانشگاه خبر داد.

جلسه دوره جدید کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، هفتم آذرماه، در اولین جلسه دوره جدید کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های مهم و جدی دانشگاه است، گفت: مسئولیت این کارگروه به صورت مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه بررسی اولیه و کارشناسی گزارشات ارتقا و تخلفات پژوهشی رسیدگی خواهد شد، افزود: بررسی و آسیب‌شناسی دلایل بروز تخلفات پژوهشی و اعمال تدابیر پژوهشگران نیز در این کارگروه مدنظر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه متاسفانه برخی از تخلفات پژوهشی ناشی از عدم آگاهی افراد رخ می‌دهد، از برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و همایش‌ها با هدف افزایش آگاهی اساتید، دانشجویان و کارشناسان با اصول اخلاق در پژوهش خبر داد.

دکتر موسی ترابی مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اهداف و فعالیت‌های کارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه ها، گفت: انتخاب اعضای این کارگروه با دقت و حساسیت ویژه دانشگاه و وزارت علوم انجام شده است.

گفتنی است؛ در ادامه اعضای کارگروه به ارائه بیانات خود پرداخته و نسبت به بررسی دستورات جلسه اقدام کردند.

انتهای پیام
captcha