300 دانش‌آموز دختر سمنانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند
کد خبر: 4185097
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

300 دانش‌آموز دختر سمنانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

مدیر کل آموزش و پروش استان سمنان از اعزام اولین گروه از دانش‌آموز دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.

جمال وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سیدجمال وزیری، مدیرکل این اداره عصر روز گذشته، 9 آذر در حاشیه این مراسم از اعزام اولین گروه از دانش‌آموزان دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور، خبر داد.

 وی با تأکید بر تقویت بنیان‌های دینی و فرهنگی و اثرگذاری تربیت بصری گفت: اردوی دانش‌آموزی راهیان نور، بزرگ‌ترین اقدام فرهنگی نظام تعلیم و تربیت برابر تهاجم فرهنگی دشمن بوده و سمنان از استان‌های پیشتاز در امر اعزام دانش‌آموزان است.

وزیری ادامه داد: ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از طریق این اردو به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود و تأثیر مطلوبی بر نسل نوجوان دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رمز بالندگی کشور، شهادت بوده و معتقدیم که شهادت از ولایت منشعب می‌شود متذکر شد: 300 دانش‌آموز دختر مدارس شهرستان سمنان به‌منظور ترویج روحیه ایثار و شهادت، بزرگداشت مقام شهدا و رزمندگان، تحکیم پیوند جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و جهاد تبیین از مقبره شهدای گمنام مصلای امام خمینی (ره) به‌عنوان نخستین کاروان این استان با ناوگان جاده‌ای به سرزمین نور و مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

علی خالقیان، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه سمنان نیز از برنامه ریزی برای اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز پسر و دختر مقاطع مختلف تحصیلی استان به اردوهای معنوی راهیان نور  خبر داد.

به گفته وی؛ بازدید از یادمان‌های جنوب غرب کشور مانند هویزه، شلمچه از برنامه‌های راهیان نور سالجاری برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان است.

انتهای پیام
captcha