کارگاه سبک زندگی فاطمی در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 4186104
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
از سلسله کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی؛

کارگاه سبک زندگی فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه سبک زندگی فاطمی به همت خبرگزاری ایکنا و دفتر قرآن و عترت علوم پزشکی کرمانشاه ویژه بانوان در محل نمازخانه ساختمان شماره دو این دانشگاه برگزار شد.

زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کارگاه سبک زندگی فاطمی به همت خبرگزاری ایکنا و دفتر قرآن و عترت علوم پزشکی کرمانشاه ویژه بانوان در محل نمازخانه ساختمان شماره دو این دانشگاه امروز ۱۴ آذرماه برگزار شد.

در این مراسم زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به میزان شناخت ما از زندگی حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی در سیره فاطمی تجلی یافته و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) تحت تربیت پیامبر(ص) و همسری امیرالمؤمنین(ع) جامعیتی دارد که الگویی کامل برای همه است و خداوند آن حضرت را خلق کرد که الگو باشد تا ما از ایشان یاد بگیریم و بتوانیم مادر و فرزندی در حد توان و ظرفیت خودمان شایسته باشیم.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) بانویی نمونه در مدیریت زندگی و پرورش فرزندان هستند و به این منظور باید همه به ویژه بانوان با سیره آن حضرت آشنا شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تجلی سبک زندگی قرآنی در سیره حضرت فاطمه(س) متبلور است و شناخت و معرفت به معارف آن بانوی والامقام مقدمه نهادینه کردن روش و سیره ایشان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است و نسخه‌ای کامل برای یک زندگی سالم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به درک سبک زندگی فاطمی نیازمندیم و باید برای ترویج آن تلاش کنیم چرا که نتیجه نزدیک شدن به سبک زندگی قرآنی و فاطمی ارمغانش آسایش و راحتی است.

وی افزود: سبک زندگی فاطمی برترین الگو برای خانواده است و شناخت و درک سیره حضرت فاطمه(س) ما را از بند مشکلات بسیار زندگی امروز نجات می‌دهد که امیدست آن را درک کنیم.

جانجانی تصریح کرد: سیره و رفتار حضرت فاطمه(س) در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی راهگشای حق و حقیقت است و باید سبک زندگی فاطمی را در پرتو صبر در جامعه تبیین کنیم و هر یک از ما می‌توانیم در این مسیر مبلغ باشیم و برای این امر تلاش کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به الگوی سبک زندگی فاطمی نیازمندیم و باید برای تمرین این سبک تلاش کنیم.

وی یادآور شد: زندگی اهل‌بیت(ع) درسی برای بندگی است و اگر بتوانیم این درس را از زندگی حضرت فاطمه(س) بگیریم نتایج بسیاری خواهد داشت.

جانجانی در پایان با اشاره به اینکه نزول آیات مبارکه قرآن کریم از سوی خداوند متعال در وصف آن بانوی جلیل‌القدر حکایت از مقام، عظمت و شأن ایشان دارد، گفت: صداقت، درایت، مدیریت، تربیت فرزند، عصمت و بعد عبادی حضرت فاطمه(س) از مواردی است که انسان می‌تواند با الگوگیری از آن به سبک زندگی دینی و قرآنی برسد و بکارگیری سبک زندگی فاطمی مقدمه‌ای برای رسیدن به کمال است.

کارگاه سبک زندگی فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

انتهای پیام
captcha