سوگنامه نمایشی «بانوی باران» در گچساران به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4188812
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

سوگنامه نمایشی «بانوی باران» در گچساران به روی صحنه می‌رود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران گفت: سوگنامه نمایشی با عنوان «بانوی باران» در سالن آزادی نفت این شهرستان به روی صحنه می‌رود.

سوگنامه نمایشی «بانوی باران»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اورنگ نارکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران روز گذشته، 27 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سوگنامه نمایشی بانوی باران با هدف ترویج و نشر فرهنگ فاطمی و سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) به نویسندگی و کارگردانی سیدصادق فاضلی از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه ساعت ۱۹ در سالن آزادی نفت به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه زبان هنر بستری مناسب برای نشر و انتقال فرهنگ فاطمی به نسل‌های جوان خواهد بود، افزود: هنر، زبان گویایی برای نشر این اندیشه است و هنر تئاتر قابلیت انتقال و تفهیم بالاترین اندیشه‌ها و تفکرها را دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران اضافه کرد: برای انتقال و ترویج  فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) هنر تئاتر و نمایش مناسب‌ترین قالب تلقی می‌شود و اجرای چنین سوگنامه‌ها و نمایش‌هایی برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) قطعاً در جهت تحقق این مهم تأثیرگذار خواهد بود.

نارکی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است، تصریح کرد: پیام حضرت زهرا(س) حفظ کرامت و جایگاه زن بود و با توجه به حیات کوتاهی که داشت، الگویی خوب برای مسلمانان جهان و تمام بشریت و اولین مدافع ولایت و امام عدالت و آزادگی در تاریخ اسلام است.

وی هنر را زبان گویایی برای نشر این اندیشه دانست و گفت: هنر تئاتر قابلیت انتقال و تفهیم بالاترین اندیشه‌ها و تفکرها را دارد؛ لذا برای انتقال و ترویج فرهنگ فاطمی و اهل بیت(ع) هنر تئاتر و نمایش مناسب‌ترین قالب تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha