توزیع بسته بهداشتی بین مادران باردار محلات کم‌برخوردار در بیرجند
کد خبر: 4194998
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

توزیع بسته بهداشتی بین مادران باردار محلات کم‌برخوردار در بیرجند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از توزیع 57 بسته بهداشتی در این کارگاه آموزشی بین مادران باردار خبر داد و گفت: همچنین کمک به جوانی جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی برای مادران بود.

حسین ذاکریان، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، حسین ذاکریان، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند در حاشیه مراسم همیار مادر و کودک که به همت جمعیت هلال احمر بیرجند و بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: طرح ۲۰۲۰ با محوریت توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محله کم‌برخوردار در حوزه‌های مسکن، اشتغال، تحصیلات، سلامت، خوراک، پوشاک و ورزش در دستور ستاد توانمندسازی محلات قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه توانمندسازی محلات کم‌برخوردار را با عنوان طرح ۲۰۲۰ اجرایی کرده است، گفت: شرکت کنندگان در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار از خدمات سلامت مانند تست فشارخون و قند خون و همچنین فضاهای با نشاط غرفه کودکان بهره‌مند می‌شوند. 

ذاکریان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با محوریت سازمان جوانان هلال احمر با تکیه به رسالت خود که کاهش آلام بشری و تأمین سلامت انسان‌ها است، برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه سلامت را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.  

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند گفت: طبق اجرای این طرح، شماری از شهروندان ساکن شهر بیرجند در منطقه خیرآباد، میزبان کاروان توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با عنوان طرح ۲۰۲۰ بودند تا ضمن آشنایی با خطرات آسیب‌های اجتماعی از برخی خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: منطقه خیرآباد بیرجند یکی از مناطق حاشیه‌ای مرکز استان خراسان جنوبی است که از کمترین امکانات و زیرساخت‌های زندگی برخوردار می‌باشد بنابراین جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند این منطقه را به عنوان منطقه کم‌برخوردار برای ارائه خدمات خود انتخاب کرده است. 

ذاکریان گفت: این کارگاه‌های آموزشی به صورت متمرکز با هدف انتقال دانش و کسب مهارت در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین سلامت و تغذیه مادران باردار و کودکان با همت بهزیستی شهرستان و جمعیت هلال احمر برگزار شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از توزیع 57 بسته بهداشتی در این کارگاه آموزشی بین مادران باردار خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین کمک به جوانی جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی برای مادران بود.

انتهای پیام
captcha