مراسم اعتکاف در 80 مسجد کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار می‌شود
کد خبر: 4195155
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

مراسم اعتکاف در 80 مسجد کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تاکنون هیئت امنای ۸۰ مسجد در استان، آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کردند.

مراسم اعتکاف

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، یکم بهمن‌ماه در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار و ۱۵۵ نفر برای مراسم اعتکاف نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: از این تعداد هزار و ۵۹۰ نفر دانش‌آموز و بقیه افراد عمومی هستند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند تا سوم بهمن‌ماه می‌توانند برای نام‌نویسی به مساجد و مدیریت مدارس مراجعه کنند.

همچنین، آیت الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست گفت: اعتکاف یک سنت حسنه و میهمانی الهی و اسلامی است که بر معنویت اخلاق و ارتقای فرهنگ در جامعه تاثیر دارد.

وی بیان کرد: مبلغان و مداحان باید در این فرصت احکام و آداب اعتکاف و مباحث اعتقادی و گفتمان‌های دینی را به افراد معتکف به روشنی بیان کنند.حضور داوطلبانه معنوی جوانان با انگیزه الهی حکایت از ایمان قوی آنان دارد و سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه مسئولان باید امنیت و نظم را برای معتکفین فراهم کنند، گفت: موضوعات فرهنگی و تفریحی نیز باید در برنامه‌های اعتکاف مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha