طرح هادی ۵۱۳ روستای خراسان‌شمالی نیازمند بازنگری است
کد خبر: 4198683
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

طرح هادی ۵۱۳ روستای خراسان‌شمالی نیازمند بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: استان دارای 722 روستای بالای 20 خانوار بوده که از این تعداد 513 روستا نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

هادی زارعی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، هادی زارعی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، امروز ۱۸ بهمن در نشست خبری اظهارکرد:۷۲۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی آن‌ها انجام شده، اما ۵۱۳ مورد از این روستاها اکنون نیازمند بازنگری طرح هادی هستند که ۲۳۰ مورد از آن‌ها انجام شده و مقرر است سالانه طرح هادی ۷۰ روستا بازنگری شود و در برنامه ۱۰ ساله تمام این بازنگری‌ها به اتمام برسد.

وی با اشاره به ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان ، گفت: این تعداد واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در استان ساخته می‌شود که دو هزار واحد در قالب گروه ساخت و یک هزار و ۱۸۰  واحد هم توسط بنیاد ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر نرخ تسهیلات ۱۸ درصد است، گفت: تمام کسانی که از وام یارانه‌ای ۴ درصد استفاده نکرده می‌توانند از طرح ساخت مسکن روستایی استفاده کنند.

زارعی یادآورشد: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده در سطوح ملی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن خراسان‌شمالی در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha