پرداخت تسهیلات به ۵۰۰ مستمری‌بگیر صندوق بیمه کشاورزان در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4198686
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

پرداخت تسهیلات به ۵۰۰ مستمری‌بگیر صندوق بیمه کشاورزان در خراسان‌شمالی

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: مقرر است همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به ۵۰۰ مستمری بگیر در استان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.

محمدرضا بیدی،مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، محمدرضا بیدی،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی، امروز ۱۸ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۴۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ۵، ۱۰ ، ۱۵ میلیون تومانی به ۵۰۰ مستمری بگیر صندوق روستاییان در استان پرداخت می‌شود.
 
وی ادامه داد: سال گذشته نیز به ۶۰۰ مستمری بگیر در استان ۲۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.
 
بیدی با اشاره به واریز ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به صندوق در استان، افزود: پنج میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان نیز ماهیانه در قالب مستمری به افراد پرداخت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه همه زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی‌بافان و هنرمندان صنایع دستی و شاغلان فصلی و ساکنین شهرهای زیرسیستم هزار نفر میتوانند در این صندوق عضویت داشته باشند، گفت: دریافت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی کلی از مزایای عضویت در این صندوق است.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۷۷ هزار نفر از روستاییان استان تحت پوشش این صندوق هستند، که ۱۷ هزار نفر در قالب ۲۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: ضریب پوشش بیمه اجتماعی استان ۴۲ درصدبوده که بیش از دو برابر میانگین کشوری است، در حالی که این شاخص در کشور ۲۰ درصد است.
 
وی با اشاره به استقبال ۳۴ درصدی بانوان از این بیمه طی سال جاری، تصریح کرد: از مجموع بیمه‌شدگان سال جاری یک هزار و ۹۵۰ نفر مرد و یک هزار و ۱۵۰ نفر زن هستند.
انتهای پیام
captcha