شرکت ۱۰۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی «باران وحی» در کشور
کد خبر: 4201694
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

شرکت ۱۰۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی «باران وحی» در کشور

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طی سال جاری در سراسر کشور ۱۰۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند.

جعفر صباغیان، قائم‌ مقام کمیته امدادبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، جعفر صباغیان، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی که امروز، پنجم اسفندماه در شبستان امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: طی سال جاری در سراسر کشور ۱۰۳ هزار نفر از مددجویان این نهاد در جشنواره قرآنی باران وحی با حضور ۶۳۰ داور در ۱۵ رشته قرآنی و در سه بخش آوایی، مفاهیم و مفاهیم قرآنی شرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن شفادهنده و هدایت‌کننده بشر است، افزود: فعالیت در حوزه قرآن در زندگی افراد تأثیر و برکات بسیار مهمی دارد زیرا قرآن‌ مسیر الهی را مشخص کرده و همانند نوری راه را نشان می‌دهد.
 
صباغیان با بیان اینکه قرآن‌ در همه ابعاد زندگی بشر فردی و اجتماعی راهنما بوده و دستورالعمل‌های آن همیشه راهگشا است، گفت: قرآن برای حاکمیت جامعه اسلامی نیز آثار و برکات داشته که می‌تواند در مسائل‌ سیاسی و اجتماعی هدایت گر باشد.
 
حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: کمیته امداد از برکات نظام اسلامی بوده که با فرمان امام راحل تأسیس شد که افراد دارای مشکل معیشت از سوی این نهاد شناسایی شده و با حفظ حرمت و عزت از حمایت‌های لازم برخوردار می‌شوند.
 
وی با تأکید بر توانمندسازی افراد در کمیته امداد و ارائه خدمات ایجاد اشتغال برای آنان به منظور خودکفایی، افزود: انجام امور فرهنگی در کنار حمایت‌های معيشتی برای مددجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
نوری با تأکید بر اینکه استمرار فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جهت تربیت نیروهای کارآمد و جهادی بسیار مهم است، یادآورشد: در آینده می‌توان از ظرفیت این نیروها به عنوان مدیر در توسعه کشور استفاده کرد. خراسان‌شمالی همواره استان برتر در مشارکت مردم در انتخابات بوده، بنابراین امیدواریم مردم مثل دوره‌های گذشته با حضور گسترده خود این مهم را این بار نیز محقق کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌شمالی با بیان اینکه این استان از استان‌های محروم کشور است، گفت: اما دل‌های مردم و مسئولان این منطقه در کنار هم بوده و با وحدت و همدلی همه مشکلات را پشت سر می‌گذارند.
 
محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌‌شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: کمیته امداد در دو حوزه مادی و معنوی در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد که فعالیت هر چه بیشتر در حوزه معنوی سبب می‌شود تا امروز همانند این جشنواره میزان استقبال از آن بسیار چشمگیر شود.فعالیت کمیته امداد استان در حوزه اعتبارات اشتغال و توانمندسازی مددجویان بسیار مؤثر بوده است.
 
مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این آیین با اشاره به افزایش ۱۰ برابری میزان استقبال مددجویان از جشنواره قرآنی باران وحی در استان، اظهارکرد: سال گذشته ۶۳۷ نفر و امسال نیز با افزایش چشمگیر شش هزار و ۸۸۳ نفر در سه بخش آوایی، مفاهیم و مفاهیم هنری در ۱۵ رشته شرکت کردند.از میان این افراد ۵۴۰ نفر برگزیده استانی شده و ۲۵۰ نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha