۱۱۶۵ نفر از خراسان‌شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: 4202198
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

۱۱۶۵ نفر از خراسان‌شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی از اعزام یک هزار و ۱۶۵ نفر در قالب هشت کاروان از زائران شیعه و اهل سنت استان به حج تمتع طی اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیش از این 900 نفر در سهمیه اولیه استان برای اعزام به حج تمتع پیش ثبت‌نام داشتند که از این تعداد ۴۲۱ نفر مرد و ۴۷۸ نفر زن بودند اما هم اکنون این مهم به یک هزار و 165 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد از زائران در قالب هشت کاروان از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد شش کاروان شیعه و دو کاروان نیز اهل سنت هستند.

قاصری با بیان اینکه ثبت‌نام قطعی زائران حج تمتع در کاروان‌ها از ششم اسفندماه آغاز شده است، گفت: سامانه پیش‌ثبت‌نام reserve.haj.ir و سامانه انتخاب کاروان my.haj.ir است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی هزینه حج سال آینده را 161 میلیون تومان تا 188 میلیون تومان مطرح کرد و افزود: اعزام حجاج از ۲۵ اردیبهشت به سرزمین وحی انجام می‌شود و برگشت آنان نیمه دوم تیرماه است.

قاصری با بیان اینکه متقاضیان تشرف به حج تمتع در استان می‌توانند به دو شیوه مراجعه به سایت رزرو حج یا با حضور در دفاتر و شرکت‌های زیارتی در استان ثبت‌نام کنند، گفت: گذرنامه متقاضیان باید تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ اعتبار داشته باشد و بعد از ثبت نام قطعی زائران زیر پوشش معاینات پزشکی قرار می‌گیرند و همچنین کلاس‌های آموزشی نیز برای آنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha