برگزاری ۲۲ عنوان برنامه برای بزرگداشت روز شهید در استان ایلام
کد خبر: 4203550
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام خبر داد:

برگزاری ۲۲ عنوان برنامه برای بزرگداشت روز شهید در استان ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: در هفته بزرگداشت روز شهید بیش از ۲۲ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان ایلام، جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید استان امروز، ۱۴ اسفندماه در بیست و چهارمین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تقدیر از حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا در پای صندوق‌های رأی، با اشاره به اجرای برنامه‌های برای بزرگداشت روز شهید در استان، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت روز شهید بیش از ۲۲ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور وکلا در ۳۰ منطقه استان برای حل مشکلات حقوقی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه‌های شاخص بزرگداشت روز شهید در استان است.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری میز خدمت در محل نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار ایلام، اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی و...از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهید در استان است. این برنامه‌ها از 15 تا ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود.

اسدی بر لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان به اختصاص یک درصد از بودجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: دیوان محاسبات بر اساس گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این میزان بودجه را مورد تأیید قرار خواهد داد.

ناصر نجفی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام نیز در این نشست با تقدیر از حضور پُرشور مردم در انتخابات، افزود: انتخابات در کمال امنیت، مشارکت و رقابت برگزار شد که استان‌ ایلام در بحث مشارکت مردم در انتخابات جزو استان‌های برتر کشور بود.

نجفی با گرامیداشت هفته شهید و با بیان اینکه هر آنچه داریم از شهدا و خانواده‌های معظم شهدا داریم، ما وارث خون شهدا هستیم، تصریح کرد: فرهنگ شهادت از ویژگی‌های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است، شهدا در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند، وظیفه داریم فرهنگ شهادت را ترویج و تبیین کنیم.

وی افزود: کارهای خوبی در بحث دیدارها و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان صورت گرفته است. همچنین  دستگاه‌های اجرایی استان در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پای‌کار باشند.
انتهای پیام
captcha