اجرای 30 برنامه محوری در آذربایجان‌شرقی به مناسبت بزرگداشت روز شهدا
کد خبر: 4204023
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

اجرای 30 برنامه محوری در آذربایجان‌شرقی به مناسبت بزرگداشت روز شهدا

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از برگزاری 30 برنامۀ محوری در استان به مناسبت 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

علی اکبر سلمانی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر سلمانی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز، 17 اسفندماه، در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بیش از 30 برنامه شاخص برای هفته بزرگداشت شهدا در نظر گرفته است، یادآوری کرد: این برنامه‌ها از 15 اسفند شروع شده و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پویش سراسری «سلام شهید» از برنامه‌های مهمی است که اجرا خواهد شد. با توجه به اهمیت و ضرورت تجلیل و تکریم شهدای معظم، این برنامه با تائید و تاکید رئیس جمهور محترم انجام می‌شود.

سلمانی ادامه داد: بر اساس این برنامه همه مسئولان در سطوح مختلف مدیریتی با حضور در منازل شهدای والامقام ضمن ادای احترام، یاد و خاطره آن بزرگواران که در عرصه‌های انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت و ... جانفشانی کرده اند را گرامی می دارند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی افزود: ایثارگران سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند. انتظار بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسئولان، تداوم دیدار با این عزیزان و تکریم این قشر معظم است. در همین راستا تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برنامه دیگرِ تدارک شده هفته شهید است و طرح سپاس از ایثارگران را در این هفته به شکل ویژه پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از برپایی 54 میز خدمتِ معاضدت قضایی در سطح استان به مناسبت هفته شهید هم خبر داد و گفت: در این میزها، مشاوره و خدمات حقوقی رایگان به عموم مردم ارائه خواهد شد.

سلمانی، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای پویش قرآنی با هدف تلاوت قرآن به یاد شهدا، دیدار جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و اخذ رهنمود از ایشان، برگزاری همایش یکصد نفرۀ نخبگان ایثارگر استان و اجرای طرح پایش سلامتِ جامعه ایثارگری عناوینِ دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید در آذربایجان شرقی است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای استان گفت: در استان هزار و 166  گلزار مطهر شهدا وجود دارد که 137 گلزار از این تعداد در مناطق شهری واقع شده و مابقی در مناطق روستایی است.

وی گفت: تنها 23 گلزار از همۀ گلزارهای شهدای مناطق شهری و روستایی استان ساماندهی نشده است که یکی از آنها فاز دوم گلزار شهدای آرامستان وادی رحمت تبریز است که ساماندهی آن در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha