صدای غزه نباید در رسانه‌ها قطع شود
کد خبر: 4205600
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
امام جمعه تبریز:

صدای غزه نباید در رسانه‌ها قطع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، اظهار کرد: نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 25 اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه برای جوامع بشری عادی شود، گفت: دولت‌های اسلامی باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم وحشی را سرجای خود بنشانند.

وی ادامه داد: امسال در شرایطی به ماه مهمانی خدا وارد شده‌ایم که متاسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل کشی‌های تاریخ خود است فاجعه انسانی که این روز‌ها در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته جلوه‌ای دیگر از لیبرال دموکراسی غربی است.

آل‌هاشم، افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب در محفل انس با قرآن گفتند: دنیای اسلام مکلف است، تکلیف دینی دارد، هر کس هر جور می‌تواند به مردم مظلوم غزه کمک کند و حرام قطعی و جنایت واقعی است کمک به دشمن از سوی هر کسی باشد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: ایشان گفتند: متاسفانه برخی دولت‌ها و کشور‌های اسلامی این کار را انجام می‌دهند، اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاء الله سزای این خیانت را خواهند دید.

وی گفت: متاسفانه مردم مظلوم غزه با شرایط سختی روبه‌رو هستند و تاکنون بیش از ۳۱ هزار فلسطینی در غزه شهید شده‌اند و ویرانه‌های بسیاری در این منطقه برجای مانده است و به گفته سازمان ملل جنگ اسرائیل  علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت غزه را با بحران کمبود مواد غذایی و آب سالم مواجه کرده است.

آل‌هاشم، اضافه کرد: به گفته کمیسر سازمان ملل شمار کودکانی که در چهار ماه اخیر در غزه کشته شده‌اند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر جهان است این سازمان اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار کودک در غزه در چهار ماه اخیر به شهادت رسیدند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: یکی از اهداف خطرناک رژیم اسرائیل در محاصره کامل نوار غزه و ممانعت از ارسال کمک‌های فوری را ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و از بین بردن همه آثار حیات و هویت فلسطینی و کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و کرانه به کشور‌های مجاور است. *نباید صدای غزه در رسانه‌ها قطع و جنایت رژیم صهیونیستی برای جوامع بشری عادی شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند؛ دولت‌های اسلامی باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم وحشی را متنبه کنند باید هزینه کمک برخی حاکمان اسلامی به رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در بین افکار عمومی بالا برود و شرط نابودی رژیم صهیونیستی ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

آل‌هاشم، همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها به افزایش قیمت برخی کالا‌ها اشاره و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با عید نوروز مصادف شده است. این به معنای افزایش نیاز مردم به مایحتاج عمومی و خوراک و پوشاک است بازار شب عید همواره یکی از دغدغه‌های جدی مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اولاً دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند ثانیاً نظارت بر بازار را جدی بگیرد چرا که نقش پیشگیری دارد. البته لازم می‌دانم از دولت به خاطر توزیع اقلام معیشتی در قالب کالابرگ تشکر کنم. 

وی گفت: یک طرف ماجرا نیز خود اصناف هستند اصناف باید مراعات حال مردم را بکنند. البته ما اصناف مومن و معتقدی داریم. بازاریان تبریز عموماً اهل انصاف و مروت هستند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۵ اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی این شاعره تبریزی اشاره کرد و گفت: پروین در شعرش زبان دردمندان جامعه است؛ پروین شاعر ظلم ستیزی است هر چند هیچگاه نامی از او در مبارزات سیاسی برده نشده ولی مبارزه پروین با سلاح شعر انجام می‌شود، پروین را می‌توان احیاگر فن مناظره در شعر دانست.

وی همچنین اعطای نشان فتح را از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به آنها تبریک گفت.

انتهای پیام
captcha