فعالان رسانه مجاهدان صف اول جنگ روانی دشمنان هستند
کد خبر: 4206389
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

فعالان رسانه مجاهدان صف اول جنگ روانی دشمنان هستند

استاندار آذربایجان‌شرقی، فعالان رسانه را مجاهدان صف اول جنگ روانی دشمنان علیه ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: با وجود برنامه‌های ویژه رسانه‌های بیگانه برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ایران، جامعه رسانه‌ای کشور به خوبی با درک عمیق مساله به مقابله برخاسته و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 29 اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، هم مرز بودن با چند کشور و نزدیکی به اروپا و حوزه قفقاز را یکی از مزیت‌های بسیار مهم آذربایجان‌شرقی برشمرد و گفت: بر همین اساس باید در حوزه سیاست خارجی بسیار فعالانه اقدام کرده و زمینه‌های لازم و کافی برای توسعه اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف را فراهم کنیم.

وی هم مرزی با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیکی به ترکیه را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه با این کشورها مراودات اقتصادی مهمی برقرار است، اظهار کرد: در کنار توسعه روابط تجاری اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با این کشورها، چین و روسیه نیز در اولویت دیپلماسی خارجی آذربایجان‌شرقی قرار دارد که باید بر اساس منافع ملی و استانی گامهای محکم تری در این خصوص برداشته شود.

رحمتی، از تشکیل شورای بین‌المللی در استانداری آذربایجان‌شرقی با هدف توسعه روابط بین‌الملل با کشورهای همسایه و هدف خبر داد و یادآور شد: مسئولیت این شورا بر عهده دکتر محمدرضا باقری یکی از دیپلمات‌های مجرب و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه طی سال‌های ۷۵-۱۳۶۸ گذاشته شده است که امیدواریم با درایت ایشان و جمع بندی رویکردهای اصلی منطقه‌ای، شاهد تحولات خوب و مطلوب در دیپلماسی خارجی استان باشیم.

وی بر احیای جایگاه بین‌المللی آذربایجان‌شرقی و تبریز تاکید و اضافه کرد: تلاش داریم این جایکاه در تراز سال‌های خوب و خوش گذشته بازگردد و اقداماتی را در استان شروع کرده‌ایم که نتایج ان باید طی ماه‌ها و سال‌های آینده برای عموم مردم ملموس تر شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر حوزه سیاست خارجی آذربایجان شرقی با وجود تلاش‌های گذشته دستاورد شایانی نداشته است، گسترش و بسط روابط خارجی با کشورهای مختلف را جزو دستورکارهای اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: برای حفظ جایگاه تاریخی تبریز و آذربایجان در روابط بین‌الملل باید ۲۷۱ کیلومتر مرز این استان به مرزهای مشترک تجاری تبدیل شود و طرفین از منافع آن بهره مند شوند.

وی توسعه میزهای خارجی در اتاق بازرگانی تبریز را یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت آذربایجان‌شرقی برای ایجاد تحولات عمیق در تبادلات بین‌المللی نام برد و گفت: در این راستا مذاکرات و پیگیری‌های با اتاق ایران برای ایجاد کمیته‌های مشترک با دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان صورت گرفته است تا موارد مختلف اجرایی اعم از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و اجتماعی در آنها به دقت دنبال شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی توجه به توسعه متوازن را مهم‌ترین رویکرد خود در مدیریت استان اعلام و اضافه کرد: اولویت بندی‌های عاجل، میان مدت و دراز مدت در این زمینه با کسب نظرات کارشناسی صاحب نظران به انجام رسیده است که اتمام تعداد ۳۳ عنوان پروژه زیرساختی و مهم نیمه تمام در اولویت نخست قرار دارد.

رحمتی میزان پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه نیمه تمام عمرانی را به طور میانگین ۷۰ درصد اعلام کرد که تکمیل و اتمام هر کدام از آنها منجر به گشایش‌های بزرگ اقتصادی و معیشتی و نیز رضایت مندی مردم را در پی خواهد داشت.

وی توسعه متوازن را از اهداف مدیریتی جدید استان برشمرد و با اشاره به اینکه اغلب طرح های نیمه تمام یاد شده در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی پراکنده است، ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیار بالا و بزرگی در عرصه‌های گوناگون دارد که باید کل منطقه از مزیت‌ها و منافع این داشته‌ها، برخوردار شوند.

رحمتی اجرای مصوبات سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی از دیگر اولویت‌های اول استان اعلام کرد که تعدادی از آنها به دلیل اینکه ظرف زمانی دو تا سه ساله برایشان تعریف شده است، هنوز به اتمام نرسیده‌اند که باید تلاش های زیادی برای تکمیل آنها اعمال شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، از تخصیص و جذب ۲۰ درصد از اعتبارات مجتمع مس سونگون ورزقان به آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: جذب این اعتبارات با تلاش‌های همه جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان بنده در روزهای پایانی سال محقق شد و امیدواریم با ادامه طرح‌های توسعه‌ای معدن مس سونگون اعتبارات باقی مانده نیز به استان اختصاص یافته و جذب شود.

وی نهایی شدن فعالیت شرکت مس آذربایجان را یکی از دغدغه‌های مردم استان دانست و با تایید بروز برخی مشکلات در نهایی شدن ایجاد و راه‌اندازی این شرکت، گفت: مقدمات ایجاد و ثبت شرکت مس آذربایجان ماه ها قبل با طی روال اداری و مراحل مربوط به ثبت شرکت‌ها نهایی شده بود، اما برای ایجاد و فعالیت این شرکت به طور رسمی و قانونی باید دارایی‌های مجتمع مس سونگون نیز ثبت شود.

رحمتی، اضافه کرد: همه تلاش خود را به کار می بندیم تا مراحل نهایی ثبت شرکت مس آذربایجان نیز سپری شده و نوید آنرا به احاد مردم استان بدهیم، چون ثمرات و مزیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی این اقدام نه برا آذربایجان‌شرقی که برای کل منطقه و کشور دارای اهمیت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر اهمیت اطلاع رسانی و ارایه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان، تصریح کرد: تمام فرمانداران موظف به همکاری و همراهی با خبرنگاران رسانه‌های مجوز دار و قانونی هستند و باید در این زمینه دقت عمل لازم را داشته باشند.

وی دعوت از خبرنگاران برای جلسات مختلف از سوی فرمانداران را یادآور شد و افزود: بر همین اساس برگزاری نشست‌های خبری حداقل فصلی توسط مدیران اجرایی و فرمانداران لازم و ضروری است.

رحمتی، کارآمدی، کارآیی، کاردانی و اثربخشی را مهم‌ترین اولویت و شاخص برای ادامه فعالیت مدیران اجرایی آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: اگر چنین ویژگی‌هایی در هر بخشی وجود نداشته باشد چرخش مدیران در هر رده ای قطعی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اهال رسانه و خبرنگاران در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان، فعالان رسانه را مجاهدان صف اول جنگ روانی دشمنان علیه ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: با وجود برنامه‌های ویژه رسانه‌های بیگانه برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ایران، جامعه رسانه‌ای کشور به خوبی با درک عمیق مساله به مقابله برخاسته و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

وی اقدامات ابتکاری، نوآوری، امانت داری، صداقت و اطلاع رسانی دقیق و روشن را از جمله ویژگی‌های بارز رسانه‌های آذربایجان‌شرقی نام برد و افزود: در عرصه انتخابات اخیر این خصوصیات به خوبی نمایان شد.

رحمتی، اطلاع رسانی، اقناع سازی و گفتمان سازی را از مهم‌ترین رسالت‌های جامعه رسانه‌ای کشور برای توسعه خواند و با تاکید بر اینکه جریان سازی بدون جلب اعتماد عمومی ممکن نیست، اظهار کرد: این مقوله مهم زمانی محقق می‌شود که رسانه با توانمندی‌های خود و ایجاد گفتمان‌های جدید و موثر مرجعیت خود را حفظ و تقویت کنند.

انتهای پیام
captcha