مشارکت پررنگ البرزی‌ها در پویش قرآنی «ستاره‌های زمین»
کد خبر: 4206901
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

مشارکت پررنگ البرزی‌ها در پویش قرآنی «ستاره‌های زمین»

طی دهه اول ماه مبارک رمضان، استان البرز از حیث میزان مشارکت در پویش «ستاره‌های زمین» یکی از استان‌های برتر شناخته شد.

پویش قرآنی «ستاره‌های زمین»

حجت‌الاسلام محمود دهقاندار، مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال پیاپی پویش «ستاره‌های زمین» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در استان و کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این پویش قرآنی از خانواده‌ها درخواست داشته‌ایم که در ایام ماه مبارک رمضان و در موعد افطار که اعضای خانواده گرد سفره جمع هستند، سوره مبارکه قدر را تلاوت و فیلم یا تصاویر آن به دبیرخانه پویش ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بر طبق آمار کشوری از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز دهم در مجموع 210 نفر در البرز در پویش ستاره‌های زمین شرکت داشتند، افزود: این استان تاکنون از حیث میزان مشارکت در پویش «ستاره‌های زمین» یکی از استان‌های برتر شناخته شده است.

این فعال قرآنی استان تأکید کرد: خوشبختانه امسال با بهره‌گیری از تجربیات دو سال گذشته و نیز گسترده‌شدن شبکه جامعه قرآنی عصر در جای‌جای استان با هم‌افزایی و تلاش همه فعالان این عرصه، شاهد مشارکت خوب خانواده‌ها در پویش ستاره‌های زمین هستیم.

دهقاندار با اشاره به اینکه پویش ستاره‌های زمین در قالب‌های مختلف در برگزاری است، توضیح داد: یک بخش مربوط به قرائت سوره مبارکه قدر به‌صورت خانوادگی بر سر سفره افطار است؛ سطح دیگر با عنوان «ستاره‌ساز» مربوط به تشکیل جلسات قرآن جدید است به‌ویژه از دل جلسات خانگی فعال است.

وی در پایان گفت: هدف از اجرای پویش قرآنی ستاره‌های زمین این است که زمینه لازم برای حرکت عمومی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد و ارتباط آحاد جامعه با مصحف شریف تعمیق شود و سبک زندگی و فرهنگ به سمت قرآنی‌شدن پیش برود.

انتهای پیام
captcha