شب‌های قدر فرصت دل سپردن به خداوند است
کد خبر: 4207611
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

شب‌های قدر فرصت دل سپردن به خداوند است

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر، گفت: باید در این لیالی پرقدر بستر خلوت کردن و دل سپردن به خدا را فراهم کنیم که این امر با خواندن نماز قضا و دعای جوشن کبیر و سایر اعمال توصیه شده در این شب‌ها محقق می‌شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام‌جمعه شهرکرد امروز ۱۰ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توجه دادن نمازگزاران به اهمیت قرآن کریم و تأثیر آیات این کتاب آسمانی در هر ثانیه از زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که در تمام زمان بدون تحریف باقی مانده است و در جامعه اسلامی باید مفاهیم و مضامین نورانی آیات را با زندگی روزمره تطبیق دهیم.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه و باز بودن درهای بهشت و بسته بودن درهای جهنم در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: با افزایش سلامت عملی باید به گونه‌ای زندگی کنیم که تا آخر سال نیز همچنان درهای رحمت بهشتی باز و درهای عذاب جهنم بسته باشد.

نکونام داشتن تقوای سیاسی را در جامعه اسلامی مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ما در جامعه اسلامی در تمام حرکت‌های انقلابی و جهادی، نباید منفعت‌محور حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به تاریخ انبیاء و گذشتگان، باید در جامعه اسلامی نگاه جامعه‌محور، اسلام‌محور و انقلاب‌محور داشته باشیم و با ایثار کردن منفعت خود، منفعت جامعه اسلامی را پیش بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر، گفت: امشب اولین شب قدر و فردا روز ۱۹ ماه مبارک رمضان که به نام روز نهج‌البلاغه نامگذاری شده است را در پیش داریم، کتاب ارزشمندی که برادر قرآن است و هر کسی از پرداختن به آن غافل ماند خسارت دید.

وی تأکید کرد: باید در این لیالی پرقدر بستر خلوت کردن و دل سپردن به خدا را فراهم کنیم که این امر با خواندن نماز قضا و دعای جوشن کبیر و سایر اعمال توصیه شده در این شب‌ها محقق می‌شود.

نکونام به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه و روز تثبیت انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: مردم‌محوری از ابتدای جمهوری اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در انقلاب اسلامی ضرورت حضور مردم کمرنگ نشده است و نباید هم کم‌رنگ بشود زیرا مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

نکونام برپایی میزهای خدمت را امری مؤثر در راستای ارتباط هرچه بیشتر مردم با مسئولان دانست و تصریح کرد: میزهای خدمت که از سال گذشته در مصلی‌های نماز جمعه برپا شدند، باعث ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولین و افزایش مهر و محبت و وحدت در جامعه اسلامی شده و این امر باید با قدرت بیشتر ادامه‌دار باشد.

وی همچنین با اشاره به همزمانی روز طبیعت و روز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)، گفت: روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به دلیل به شهادت رسیدن حضرت علی(ع) و روز عزا، باید حرمت و حریم اهل‌بیت(ع) حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان توجه به نامه ۴۷ حضرت امیرالمؤمنین را مهم دانست و گفت: این نامه پس از ضربت خوردن حضرت علی(ع) نوشته شده و در آن حضرت همگان را به راه ندادن محبت ظالم در دل‌ها و یاری‌گری مظلومان توصیه کرده است که مهم‌ترین توصیه ایشان می‌باشد.

نکونام همچنین توصیه دیگر امیرالمؤمنین(ع) در این نامه را از بین بردن اختلافات میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: مردم باید با شرکت کردن پرشکوه‌تر از هر ساله در روز قدس، به توصیه حضرت عمل کنند و با نشان دادن کینه به ظالمین زمان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، پیروزی غزه را نزدیک سازند.

انتهای پیام
captcha