ضرورت استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 4208533
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

ضرورت استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد برای تربیت حافظان قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت حافظان قرآن، گفت: در این ارتباط فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده و برای گسترش این فضا تلاش کند.

دیدار مدیرکل ارشاد کرمان با اعضای کانونهای مساجدبه گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل ارشاد استان کرمان امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان با بیان اینکه امیدواریم سال پیش رو سال پر رونقی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری و به ویژه فعالیت‌های قرآنی باشد، گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال جدید باید منسجم‌تر باشد که حمایت مالی از این فعالیت‌ها نیز صرفاً بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیست بلکه بر اساس طرح‌های ارائه شده مشارکت‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نحوه حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در قالب قرارگاه شهید آوینی و با بیان اینکه حمایت‌ها برای انجام فعالیت‌هایی که قبلاً برای آنها اعتبار در نظر گرفته شده باشد نیست، افزود: حمایت از کارهای روتینی که کانون‌ها انجام می‌دهند برعهده وزارتخانه است. کارهای مشترک با کانون‌های مساجد ضرورت دارد و باید یک فضای تفکیک وظایف بین فعالیت‌ها مشاهده شود.

روحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت حافظان قرآن، اظهار کرد: در این ارتباط فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده و برای گسترش این فضا تلاش کند البته باید یک چارچوب مشخص در نظر گرفت و براساس آن با یک فضای برنامه‌محور پیش رفت.

وی با اعلام آمادگی برای مشارکت با کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و...، تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم در سال جدید با فضای برنامه‌محوری مشارکت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را افزایش دهیم. 

مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: طرح‌ها و پیشنهادات باید از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جدی گرفته شود تا بتوان طرح‌ها را با کیفیت انجام داد. برای اوقات فراغت نوجوانان در ایام تابستان نیز کانون‌ها باید طرح‌هایی را ارائه دهند و این طرح‌ها در کانون‌های فعال، عملیاتی شود.

روحی درخصوص میزبانی جشنواره‌های مختلف در کرمان، پرهیز از جشنواره‌زدگی را ضروری دانست و گفت: نگاه ما بر این است که برگزاری این جشنواره یک نتیجه مشخصی برای استان داشته باشد؛ همچنین هزینه‌های میزبانی از سوی وزارتخانه باشد در غیر این صورت ترجیح بر این است که هزینه میزبانی جشنواره صرف رونق و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی هنری شود زیرا اولویت‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که تولیدات فرهنگی هنری رونق گیرد و نیروی انسانی متعهد، متخصص و خلاق تربیت شود.

 

انتهای پیام
captcha