راهپیمایی روز قدس؛ مصداق پشتیبانی از جبهه حق
کد خبر: 4208850
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
در خطبه‌های نماز جمعه کاشان مطرح شد

راهپیمایی روز قدس؛ مصداق پشتیبانی از جبهه حق

امام جمعه کاشان گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و...، از مصادیق پشتیبانی از جبهه حق محسوب می‌شود.

نماز جمعه روز قدس در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید‌‌سعید حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که امروز، ۱۷ فروردین‌ماه در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم و در جمع مردم شهرستان پس از راهپیمایی روز قدس برگزار شد، اظهار کرد: بعد از سفارش شما به رعایت تقوا، به سراغ جمله ۴۲ از دعای بیستم صحیفه سجادیه یا دعای مکارم‌الاخلاق می‌رویم که می‌فرماید: «البسنی زینة المتّقین... ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَینِ؛ خدایا به من لباس اهل تقوا بپوشان... و جمع کردن پراکندگان و پیوند دادن جداشدگان...»

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در شرح این عبارت می‌فرماید: «این کسانی که از جماعت کشور فاصله می‌گیرند، کوشش کنید آنها را نزدیک کنید، ملزم کنید و آنها را که در میانه راه هستند، به منزل مطلوب برسانید...» 

امام جمعه کاشان با اشاره به آیه ۸۵ سوره بقره که می‌فرماید: «ثُمَّ أَنْتُمْ هَٰؤُلَاءِ تَقْتُلُونَ أَنْفُسَكُمْ وَتُخْرِجُونَ فَرِيقًا مِنْكُمْ مِنْ دِيَارِهِمْ تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِمْ بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ...؛ باز شما خون یکدیگر را می‌ریزید و گروهی از خودتان را از دیارشان می‌رانید و در بدکرداری و ستم بر ضعیفان همدست و پشتیبان یکدیگرید»، بیان کرد: اینکه می‌فرماید شما خود را می‌کشید، چه سرّی دارد؟ 

وی افزود: آیت‌الله جوادی آملی در جلد پنجم تفسیر تسنیم، صفحه ۴۳۳ می‌فرماید: «همان‌طور که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، پدران امت هستند، هر پیامبری برای امت خود، پدر است و لذا دین خدا عامل وحدت جامعه محسوب می‌شود. تمام یهودیان برادر همدیگر هستند و گویا خون واحدی در رگ‌هایشان جاری‌ست؛ در نتیجه معنای عبارت (خودتان را می‌کشید)، فهم می‌شود و این درس مهمی برای اتحاد امت اسلامی‌ست. همه، امت پیامبر اعظم(ص) هستیم و باید اختلافات را کنار بگذاریم. 

حسینی درباره «تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِمْ بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» گفت: «تَظَاهَرُونَ» از ریشه «ظَهَرَ» به معنای پشتیبانی و بر دو نوع است؛ حمایت اشخاص بد از جبهه باطل و پشتیبانی خوب‌ها از جبهه حق. حضور در راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و... به نوعی از مصادیق پشتیبانی از جبهه حق است. در ادامه طبق روایت رسول خدا(ص) در تفسیر این آیه، باید از مباشرت، نظارت، محب گناهکار بودن و ساکت شدن از لعن و نفرین او بپرهیزیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کاگزاران نظام فرموده است: «مردم انتظار دارند کارها و تلاش‌های مسئولان در زندگی آنها اثر ملموس داشته باشد که باید در راستای برآوردن این انتظار بحق، حرکت و تلاش کرد. برخورداری از حدود هفت درصد منابع طبیعی جهان با ۶۴ ماده مهم معدنی، آن هم در حالی که ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد، برخورداری از حدود ۳۷ میلیون هکتار اراضی قابل کشت، ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالیه و بیش از ۱۵۰ هزار پزشک، از جمله ظرفیت‌های بی‌بدیل انسانی ایران است.»

منتخب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان با برشمردن موانعی که سبب محقق نشدن سخنان مقام معظم رهبری می‌شود، افزود: کم‌کاری، بی‌دقتی، کم‌انگیزگی، پیدا کردن اسم و رسم و تفکر درباره منصب آینده، از جمله این عوامل است. 

وی با اشاره به بعضی از جنایات رژیم جعلی اسرائیل گفت: طوفان الاقصی عکس‌العمل حماس به ۷۵ سال جنایات صهیونیست‌هاست. در دهه ۴٠ قرن بیستم، توطئه‌ای بسیار وحشتناک علیه اسلام در منطقه فلسطین از سوی غرب رقم خورد. فکر نکنید خانه‌های فلسطینی‌ها را خریدند، بلکه با راندن مردم و کشتن و آواره کردن آنها به سمت اردن، مصر، لبنان و...، این اتفاق رخ داد. در فاصله سه سال، بیش از ۵۳٠ شهر و روستا را تخریب کردند و تا ۱۵ می ۱۹۴۸، نیمی از جمعیت فلسطین را که ۷٠٠ هزار نفر بود، آواره کردند. 

حسینی با اشاره به جنایات اسرائیل در دیریاسین و صبرا و شتیلا گفت: امروز نیز اسرائیل غاصب طی شش ماه گذشته جنایات بسیاری در غزه مرتکب شده است. ۱٠٠ مدرسه و دانشگاه در غزه با خاک یکسان و ۳۰۵ مدرسه دچار خسارت قابل توجه شده‌اند. ۲۲۹ مسجد به‌طور کامل تخریب و حدود ۳۰۰ مسجد خسارت قابل توجه دیده است. همچنین انهدام ۱۲۶ دستگاه آمبولانس، تخریب چهار کلیسا، خارج شدن ۸۴ بیمارستان و درمانگاه از خدمت‌رسانی و شهادت ۳۹ هزار نفر و نیز شهادت ۱۴۰ خبرنگار در مقابل دیدگان مردم دنیا، فقط بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی طی شش ماه گذشته است.

وی به دستاورد‌های صبر و استقامت مردم غزه برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود که راهپیمایی امسال روز قدس، بین‌المللی می‌شود.

امام جمعه کاشان به دومین دستاورد طوفان الاقصی اشاره کرد و یادآور شد: شبکه ان بی سی آمریکا اعتراف کرده اسرائیل با حمله به سفارت ایران به همه دنیا نشان داد که به پایان خط و آخر موجودیت خود رسیده است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha