محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4209260
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰

محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در کرمان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، محفل انس با قرآن دانش‌آموزی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در راستای طرح ملی «مسطورا» و یادبود شهدای کنسولگری ایران در سوریه، در کرمان برگزار شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور محفل انس با قرآن دانش‌آموزی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در راستای طرح ملی «مسطورا» و یادبود شهدای کنسولگری ایران در سوریه عصر امروز، ۱۹ فروردین‌ماه در دبیرستان دخترانه غیردولتی ریحانه کرمان برگزار شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: هر کسی خود را به قرآن وصل کند ضرر نمی‌کند. هر چه قدر بتوانیم خود را در برابر سختی‌ها بیمه کرده و از بحران خارج شویم حائز اهمیت است. باید تاب‌آوری خود را افزایش دهیم و این طرح قرآنی برای این است که دانش‌آموزان را وصل به قرآن کرده و در پناه قرآن قرار دهیم.

وی با اشاره به وجود بیش از شش هزار مدرسه در استان کرمان، افزود: بیش از ۱۱۰۰ مدرسه غیردولتی در استان کرمان وجود دارد که قریب به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند. در مجموع بیش از دو هزار و ۵۰۰ روحانی در مدارس کرمان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی هستند و مسائل دینی را پیگیری می‌کنند.

رضایی در پایان از دانش‌آموزان خواست از دوران عمر خود به بهترین شکل استفاده کنند و اظهار کرد: دانش‌آموزان کرمانی در مسائل آموزشی جایگاه خوبی دارند. در کنار مسائل آموزشی در مدارس کرمان موضوعات پرورشی و فرهنگی همچون حفظ و روخوانی قرآن، عفاف و حجاب، نماز و آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود تا کرمان استانی پیش‌رو باشد.

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم خودنگهداری از انگیزه‌ها، اندیشه، اعضا و جوارح ظاهری و درونی و قرار دادن آنها در مسیر الهی را از نتایج ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: باید مراقبت کنیم تا بد نخواهیم، بد نشویم و بد نگوییم و همه ادراک و اعمال ما در مسیری خرج شود که خالق به انسان کرامت داده است.

وی با بیان اینکه تقوا ثمره روزه است، افزود: هر کسی در ماه مبارک رمضان را روزه بدارد به مقام تقوا می‌رسد. دستاورد دیگر ماه مبارک رمضان بهره‌مند شدن از قرآن و انس با قرآن است. انسان به ذکر و ارتباط با خداوند و توجه به مقام انسانیت خود نیازمند است و قرآن ارتباط با خداوند را یادآوری می‌کند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه اگر انسان به یاد خداوند نباشد دچار غلفت شده و خود و مبدأ خلقت را فراموش می‌کند، خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: حضور در جلسات قرآنی و عمل به دستورات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) از مبارک‌ترین کارهاست.

انتهای پیام
captcha