تأکید رئیس‌کل دادگستری کرمان بر مرمت ادعیه و قرآن‌های فرسوده
کد خبر: 4209638
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

تأکید رئیس‌کل دادگستری کرمان بر مرمت ادعیه و قرآن‌های فرسوده

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که قرآن از مهجوریت خارج و شأن، جایگاه، منزلت و حرمت قرآن نیز حفظ شود، گفت: مردم می‌توانند کتب ادعیه و قرآن‌های فرسوده خود را به مرکز صحافی راور ارائه دهند تا پس از مرمت و تعمیر دوباره در چرخه مطالعه و قرائت قرار گیرد.

بازدید رئیس‌کل دادگستری کرمان از مرکز صحافی قرآن‌های فرسوده راوربه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در سفر به شهرستان راور ضمن شرکت در محفل انس با قرآن کریم با همراهی مسئولان قضایی شهرستان، از مرکز صحافی کتب ادعیه و قرآن‌های فرسوده در این شهرستان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی، در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات و خدمات صحافان مصحف شریف قرآن، صحافی قرآن‌های مستعمل و فرسوده را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: هنوز هم در منازل، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مدارس قرآن‌هایی وجود دارد که به دلیل فرسوده و قدیمی بودن در گوشه‌ای مانده و غبار فراموشی آن را فرا گرفته است و نیاز به مرمت و تعمیر دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که قرآن از مهجوریت خارج و شأن، جایگاه، منزلت و حرمت قرآن نیز حفظ شود، اظهار کرد: با هدف تکریم مقام و منزلت قرآن کریم و به منظور ترویج فرهنگ صحیح حفظ و نگهداری قرآن، مردم می‌توانند کتب ادعیه و قرآن‌های فرسوده خود را به این مرکز صحافی ارائه دهند تا پس از مرمت و تعمیر دوباره در چرخه مطالعه و قرائت قرار گیرد.

مسلم کاربخش، رئیس دادگستری شهرستان راور نیز در این بازدید هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری قرآن‌های مستعمل و فرسوده از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و منازل دانست و گفت: به دلیل محدودیت شرعی امکان امحای این کتب وجود ندارد و در این طرح، قرآن‌هایی که به صحافی و تعمیر نیاز داشته باشد، به این مرکز صحافی ارسال می‌‌شود تا باز مورد استفاده قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ جمعی از فعالان قرآنی در شهرستان راور به‌صورت خودجوش و داوطلبانه کتب ادعیه و قرآن‌های فرسوده را که آسیب دیده‌اند و به صحافی و تعمیر نیاز داشته باشند، از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها جمع‌آوری کرده و برای آن شیرازه، آستر و جلد می‌اندازند و به یک قرآن نو تبدیل می‌کنند تا دوباره جهت استفاده در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha