استقبال ۱۰ درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری از طرح «زندگی با آیه‌ها»
کد خبر: 4211070
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹

استقبال ۱۰ درصد مردم چهارمحال‌وبختیاری از طرح «زندگی با آیه‌ها»

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مراحل شهرستانی و استانی دور دوم مسابقه «زندگی با آیه‌ها» در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: بر طبق آمار نهایی، بالغ بر ۱۰ در صد مردم استان در ماه مبارک رمضان از طرح ملی زندگی با آیه‌ها استقبال و در آن شرکت کردند.

ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان عصر روز گذشته ۲۹ فروردین در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جدید با اشاره به اینکه طرح ملی «مسطورا» یا «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان فضای قرآنی متفاوتی را در کشور و استان رقم زد، اظهار کرد: این طرح قرآنی خوشبختانه هم با همت مراکز قرآنی مردم‌نهاد مانند مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و هم با حمایت، تسهیل‌گری و بسترسازی مطلوب در ادارات، اجرایی شد که مقام معظم رهبری در نماز عید فطر از فضای قرآنی ایجاد شده در ماه مبارک ابراز رضایت و خرسندی داشتند.

وی با ذکر اینکه بالغ بر ۱۰ درصد مردم چهارمحال و بختیاری از طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها استقبال و مشارکت کردند، ادامه داد: این طرح با محوریت ۳۰ آیه منتخب قرآن بود که بسیاری از برنامه‌ها و محافل و جلسات ماه مبارک با محوریت آیات منتخب برگزار شد. در طی اجرای طرح مسطورا در استان، قریب به ۱۵۰ هزار پیامک به سامانه این طرح ملی ارسال شد که مشخص کرد، مردم به‌صورت روزانه آیات را پیگیری و در مسابقه شرکت می‌کنند.

کارگر بیان کرد: باتوجه به رتبه‌بندی نهایی اجرای طرح مسطورا در کشور، چهارمحال و بختیاری رتبه دوم مشارکت مردم را به تناسب جمعیت کسب کرد که این را مرهون هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف اداری و مردمی در سراسر استان هستیم. 

وی تأکید کرد: در این راستا باید از صدا و سیما، آموزش‌وپرورش، مبلغان، شهرداری‌ها، خبرگزاری‌ها، گروه‌ها و کانال‌های محلی قدردانی کنیم. همچنین در کنار محتوای ملی ناظر بر طرح، در استان نیز تولید محتوا داشتیم که از جمله رادیو مسطورا با ابتکار استان به‌صورت روزانه تولید و منتشر شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: طرح زندگی با آیه‌ها تمام نشده است و هم‌اکنون مشغول ثبت‌نام از افرادی هستیم که هر ۳۰ آیه را حفظ کردند و بر تفسیر و تدبر آیه مسلط هستند که مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها اوایل اردیبهشت‌ماه و مرحله استانی در پایان اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کارگر گفت: تا کنون بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دور دوم از مسابقه زندگی با آیه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که البته این آمار تا پایان مهلت نام‌نویسی افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha