عملكرد مسئولان در رابطه با جهاد اقتصادی ارزيابی شود
کد خبر: 947907
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
نماينده ولي‌فقيه در لرستان

عملكرد مسئولان در رابطه با جهاد اقتصادی ارزيابی شود

نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به نام‌گذاري سال 90 به نام جهاد اقتصادی، گفت شايسته است مديران و مسئولان پاسخگو باشند كه در اين سال در صحنه جهاد اقتصادی چه جهادی انجام داده‌اند.


گروه فرهنگ و هنر: نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به نام‌گذاري سال 90 به نام جهاد اقتصادی، گفت: شايسته است مديران و مسئولان پاسخگو باشند كه در اين سال در صحنه جهاد اقتصادی چه جهادی انجام داده‌اند.








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان، در ديدار تشكل‌های كارگری و كارفرمايی استان لرستان با نماينده ولی‌فقيه در استان كه يك‌شنبه 16 بهمن در خرم‌آ‌باد انجام گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادی، نماينده ولی‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سخنانی با گرامی‌داشت دهه فجر، با بيان اين‌كه يكی از مهم‌ترين دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران ناتوانی قدرت‌های مادی و نجات‌بخش اسلام بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ايران وقتی شكل گرفت كه دو ابرقدرت شرق و غرب بر دنيا حاكم بود و همه كشورهای دنيا تحت تسلط اين دو بلوك بودند.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی روی كار آمد و شايد در آن زمان اهميت اين شعار چندان روشن نبود اما با گذشت چندين سال و برچيده شدن بلوك شرق، معنا و مفهوم اين شعار نمود پيدا كرد.


حجت‌الاسلام ميرعمادی گفت: پس از فروپاشی نظام كمونيستی، ادعای كدخدايی بر جهان از طرف غرب مطرح شد و با گذشت چندين سال تزلزل اقتصاد غرب، اوج بيكاری در اروپا، افزايش تورم، ورشكستگی كارخانجات بزرگ در آمريكا نشان می‌دهد كه غرب نيز ناتوان است.


نماينده ولی‌فقيه در لرستان با بيان اين‌كه امروز دنيا به ايران اسلامی چشسم دوخته و ايران اسلامی پرچمدار اسلام در جهان است، تصريح كرد: امروز ايران كانون بيداری اسلامی در دنيا شده است و اين دستاورد بسيار عظيمی است.


حجت‌الاسلام ميرعمادی در بخشی ازسخنانش با بيان اين‌كه شاه يك عروسك خيمه شب بازی بود كه هيچ اختياری از خود نداشت، خاطرنشان كرد: ترويج فساد و بی بندو باری، ترويج مظاهر فساد در مدارس، تكيه بر مصرف‌گرايی از سياست‌های رژيم شاه در ايران بود.


امام جمعه خرم‌‌آباد با بيان اين‌كه امروز ايران اسلامی يك جامعه بيدار است و مردم آن يك مردم آگاه هستند، افزود: ملت ايران امروز آگاه‌ترين مردم در دنيا هستند و قدرت تحليلی كه ملت ايران از مسائل داخلی و خارجی و سياست‌های جهانی دارند، هيچ ملتی در دنيا چنين قدرت تحليلی ندارند.


وي با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي ما روحيه مردم ما را عوض كرد و ملت ايران توانست ملت‌هاي دنيا را بيدار سازد، تصريح كرد: روحيه مردم ما مصرف‌گرايي و چشم داشتن به بيگانه بود اما امروز به خودش تكيه دارد و علت دشمني آمريكا با ملت ايران تكيه بر ارزش‌ها و پيشرفت‌ است.


نماينده ولي‌فقيه در لرستان ادامه داد: دشمنان با اين تصور كه مي‌توانند با تحريم اقتصادي بر ايران مسلط شوند كشور ايران را در تحريم قرار دادند اما اين تحريم‌ها براي دشمن كارساز نشد و ايران اسلامي توانست از اين تحريم‌ها در جهت دستيابي به شكوفايي و نوآوري بهره ببرد.


وي با بيان اين‌كه موفقيت‌هاي ايران اسلامي در عرصه‌هاينظامي، علمي، پزشكي و فناوري هسته‌اي به‌واسطه اعتماد به نفس و رهبري‌ خردمندانه مقام معظم رهبري حاصل شده است به نام‌گذاري سال 90 به نام جهاد اقتصادي اشاره و خاطرنشان كرد: شايسته است مديران و مسئولان پاسخگو باشند كه در اين سال در صحنه جهاد اقتصادي چه جهادي انجام داده‌اند.


وي افزود: اگر مسئولان به اساس سياست‌هايي كه مقام معظم رهبري تعيين مي‌كند توجه لازم را داشته باشند و بر اساس اين رهنمودها عمل كنند پيشرفت و آباداني ايران اسلامي تضمين شده است.


در ادامه اين ديدار، حامد ویسكرمی، مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی لرستان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان لرستان در بخش اشتغال و تعاون خاطرنشان كرد: كارگروه اشتغال لرستان در سال جاری 158 مصوبه در زمینه توسعه اشتغال و اجرای طرح‌های خود اشتغالی داشته است.


وي با اشاره به اين‌كه تسهیلات پیشنهاد شده برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی این تعداد متقاضی در حوزه مشاغل خانگی بالغ بر 800 میلیارد ریال است، افزود: كار پرداخت تسهیلات بانكی به این متقاضیان از طریق بانك های عامل در سطح استان لرستان آغاز شده است.


ویسكرمی مجموع اعتبارات تخصیص یافته به واحدهای تولیدی در راستای حمایت از آنها و شتاب بخشیدن به روند تولید در استان را در سال جاری 210 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این رقم در سال گذشته 100 میلیارد ریال بوده است.


وی مجموع شركت‌های تعاونی ثبت شده در استان لرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون را چهار هزار و 689 واحد تعاونی عنوان و تصريح كرد: این تعاونی‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر یك هزار و 255 میلیارد ریال تشكیل شده اند.


مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین ایجاد 40 هزار فرصت شغلی را از دیگر شاخص‌های بخش تعاونی در استان لرستان برشمرد و پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت سهام عدالت به كارگران فصلی و ساختمانی استان لرستان، افزود: 94 هزار و 132 كارگر فصلی و ساختمانی در استان لرستان شناسایی شده و برای دریافت سهام عدالت معرفی شده‌اند.


حسین سلاحورزی، رئیس كانون كارفرمایان، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن لرستان نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان لرستان در زمینه تولید و اشتغال گفت: متاسفانه برغم اقدامات صورت گرفته، فاصله لرستان با استان های توسعه یافته كشور همچنان زیاد است.


وي افزود: لرستان همچنان در زمینه كار آفرینی و اشتغال با مشكل و كمبود مواجه می باشد.


سلاحورزي با انتقاد از كارشكنی برخی دستگاههای اجرایی استان لرستان در زمینه تولید و كار آفرینی خاطرنشان كرد: در شرایطی كه لرستان نیازمند كار و فعالیت بیشتری در زمینه تولید و اشتغال می‌باشد، برخی دستگاهها با كارشكنی در روند اشتغال و تولید مانع تراشی می‌كنند.


وي با انتقاد از عملكرد بانك‌های استان لرستان در این زمینه گفت: متاسفانه بانك ها با نگاه جزیره‌ای و محدود، در مسیر تولید و كار آفرینی واحدهای تولیدی و كارخانجات در لرستان سنگ اندازی می‌كنند.

captcha