به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، سید کاظم احمدزاده، با بیان اینکه رسانههای جمعی، قدرت زیادی در برجستهسازی یک پدیده یا رخداد دارند، اظهار کرد: در سالهای اخیر، از تبلیغات برای دستیابی به اهداف مختلف به خصوص منافع سرمایهداری استفاده شده است و از سوی دیگر باید به خاطر داشت که تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه و ذهن مخاطبان است.
وی با اعلام اینکه باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط کنار گذاشته شود و بسیار صریح و ساده موضوع تبلیغ به اطلاع کاربران برسد، گفت: با توجه به مقدماتی که بیان شد، رسانههای جمعی ابزاری سودمند برای ترویج اخلاق، مذهب، فرهنگ و... هستند اما به دلیل سلطه سرمایهداری فرصت برای ترویج مناسبات پسندیده اخلاقی کمتر فراهم شده است.
احمدزاده اضافه کرد: با این همه بسیاری در طول این سالیان و از روشهای محسوس و نامحسوس سعی در تبلیغ و ترویج حسنات اخلاقی در نقاط مختلف جهان را داشتند.
این مجری با سابقه تلویزیون با بیان اینکه همسویی صدا و تصویر، عاملی مناسب و ماندگار در ذهن بیننده ایجاد میکند، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه، در سالهای اخیر برای معرفی حسنات اخلاقی و همچنین سنتهای نیکو و ماندگاری که در دین مبین اسلام وجود دارد، از روشهای فرهنگی مختلفی بهره گرفته است که یکی از این روشها، بازنمایی وقف برای عموم مردم است.
وی با اشاره به اینکه شاید تصور اغلب افراد جامعه مبنی بر این باشد که برای وقف به سرمایه و ثروت زیاد، املاک فراوان و یا اعتباری بالا نیاز است، گفت: شناساندن درست مفهوم وقف و تبعات آن در زندگی افراد و در جامعه به همت دست اندرکاران و خیران آگاه میسر شده است.
احمدزاده با بیان اینکه در این راه، همسویی هنرمندان کشور با سازمان اوقاف برای انتقال تصویر درست و روشن از وقف، بسیار مؤثر بوده است، تصریح کرد: بعد از ساخت مستند «احسان ماندگار یک» با مجریگری مهران رجبی، قسمت دوم این مستند با حضور بنده در دست تولید است.
وی در یک تعریف ساده از وقف گفت: وقف توشه ماندگار است. از قدیم همیشه به ما گفتهاند برای راهی که در پیش دارید، توشهای برای خود بردارید. وقف، توشهای است که همیشه برای فرد باقی خواهد ماند و هم خودش و هم افراد بسیاری در طول سالیان از آن بهرهمند خواهند شد.
این مجری با سابقه تلویزیون با تأکید بر ماندگاری موقوفات در حیات بشری، گفت: خوشبختانه این ظرفیت در بین مردم مسلمان و اخلاقمدار ایران وجود دارد و هر ساله بیش از پیش، حضور مردم در سنت وقف دیده میشود.
احمدزاده با تأکید بر مفهوم وقف بیان کرد: وقف بی تردید یک توشه ماندگار برای واقفان است؛ توشهای که تا زمانی که عالم وآدم هست، افراد میتوانند از برکات آن توشه بهرهمند شوند.
وی با بیان تأثیر بیبدیل هنر در ترویج فرهنگ وقف افزود: سازمان اوقاف با حضور و حمایت مناسبی که مردم از آن دارند، میتواند از عرصه هنر برای این فعالیتها کمک بگیرد و میبینیم که این اتفاق مدتی است که در فضای فرهنگی سازمان در جریان است.
این مجری با سابقه تلویزیون در پایان با تأکید بر نقش تلویزیون و هنر در معرفی موقوفات و فرهنگ وقف، بیان کرد: باید صادقانه بگویم که در ترویج فرهنگ وقف، تنها ابزار فرهنگی، هنر نیست اما یکی از مهمترین ابزارهایی که میتوانیم در این عرصه از آن یاد کنیم، عرصه هنر، سینما، گرافیک، تئاتر، موسیقی، نقاشی و... است که بسیار میتواند سازنده، دقیق و مؤثر باشد.