واکنش کاربران عربستانی به ادغام 6 ماده درسی قرآنی در مدارس
کد خبر: 3997833
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

واکنش کاربران عربستانی به ادغام 6 ماده درسی قرآنی در مدارس

فعالان عربستانی پس از تصمیم دولت برای ادغام 6 ماده درسی قرآنی و دینی در یک ماده درسی، واکنش‌های متفاوتی نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، وزارت آموزش عربستان سعودی اعلام کرد، 6 ماده درسی: قرآن، تجوید، توحید، فقه، حدیث و تفسیر را در یک ماده درسی ادغام کرده و زین پس با عنوان «مطالعات اسلامی» در مدارس و توسط یک معلم تدریس خواهد شد و ارزش آن فقط یک واحد درسی خواهد بود.
 
این تصمیم واکنش‌های متفاوتی در میان کاربران و فعالان عربستانی داشته است و برخی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری محلی و فعالان نزدیک به بن سلمان این تصمیم را ستودند. به عنوان مثال ترکی الحمد، نویسنده لیبرال عربستانی در توئیتی که خشم فعالان فضای مجازی را برانگیخت، نوشت: در واقع این یک تصمیم عاقلانه است، یک مسلمان عادی نیازی به تأمل در توحید، فقه، تجوید و تفسیر ندارد. هر کس می‌خواهد در این امور عمیق شود، باید دروس تخصصی آن را فرا بگیرد.
 اما برخی کاربران توئیتر نیز خشم خود را نسبت به این تصمیم ابراز کرده و در توئیت‌هایی با انتقاد گسترده از این تصمیم، نوشتند که این تصمیم تهدیدی برای تربیت و عقاید فرزندان است.
برخی نیز با حمله به ترکی الحمد که این تصمیم را توجیه کرده و عبارت «مسلمان عادی» را به کار برده بود، از او پرسیدند: آیا کودکان و نوجوانان باید ایمان خود را کنار بگذارند و به تعمق در کتاب‌های فلسفی ترکی الحمد گرایش پیدا کنند؟
یکی از کاربران توئیتر به نام «ناهض العصیمی» در پاسخ به ترکی الحمد نوشته است: «حتی یک مسلمان عادی چرا باید در زمینه ریاضیات، فیزیک، شیمی و فلسفه دانش و شناخت داشته باشد؟ برای او دانستن جمع و تفریق و خواندن کفایت می‌کند.»
برخی دیگر نیز نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار داده و نوشتند که این تصمیم نسلی به دور از آموزه‌های دین و اخلاقیات اسلامی پرورش خواهد داد و فتح بابی برای افکار و اندیشه‌های لیبرالیسم خواهد بود که برخی نویسندگان آن را ترویج می‌دهند و به الحاد و بی‌دینی منجر خواهد شد.
انتهای پیام
captcha