راه‌اندازی نسخه جدید اپلیکیشن قرآنی برای دانش‌آموزان عربستانی
کد خبر: 3994386
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

راه‌اندازی نسخه جدید اپلیکیشن قرآنی برای دانش‌آموزان عربستانی

وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی لینک دانلود نسخه جدید اپلیکیشنی قرآنی ویژه دانش‌آموزان را منتشر کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از مصر میکس، اپلیکیشن قرآنی «مصحف مدرستی» که نسخه 2022 آن منتشر شده است، برای دانش‌آموزان امکان حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآنی را از طریق رایانه لوحی فراهم می‌کند.
 
این اپلیکیشن ویژگی‌هایی دارد که دانش‌آموز را مجذوب خود می‌کند؛ بدین ترتیب آموزش و یادگیری قرآن تنها در مدارس محدود نمی‌شود و دانش‌آموزان عربستانی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، قرآن را فرا گیرند.
 
از جمله ویژگی‌های کاربردی اپلیکیشن مصحف مدرستی این است که تمام سوره‌های قرآن کریم را که در برنامه درسی قرائت و حفظ قرآن دانش‌آموزان ذکر شده است، ارائه می‌دهد.  همچنین دانش‌آموز می‌تواند در هنگام اجرای اپلیکیشن، قرآن را حفظ و با صوت قاری مرور کند. 
 
 این برنامه همچنین دارای ویژگی گوش دادن به آیات و قابلیت تکرار بیش از یک بار است و دانش‌آموز می‌تواند تعداد این تکرارها را مشخص کند و برنامه به او امکان می‌دهد که آیات را به‌طور کامل حفظ یا آنها را قرائت کند. این برنامه شامل تلاوت‌های متعدد با صدای مشهورترین قاریان قرآن کریم است.  
 
در طول استفاده از این برنامه، دانش‌آموز می‌تواند قرائت خود را ضبط و ذخیره کرده و به اشتراک بگذارد.
 این برنامه شامل تفسیر آیات قرآن و اعجاز لغوی و علمی آنها است. از طریق این برنامه، دانش‌آموز می‌تواند تکالیف درس قرآن کریم را که معلم تعیین کرده، مرور و سپس آنها را به روشی ساده انجام دهد.
 
این اپلیکیشن در تمام دستگاه‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و همچنین دستگاه‌های آیفون قابل اجرا است.
انتهای پیام
captcha