مصلی امام رضا(ع) لنده كلنگ‌زنی شد
کد خبر: 1104567
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰

مصلی امام رضا(ع) لنده كلنگ‌زنی شد

با حضور استاندار كهگيلويه و بويراحمد و رئيس دفتر شورای سياستگذاری ائمه جمعه، مراسم كلنگ‌زنی مصلی امام رضا (ع) لنده برگزار شد.


گروه اجتماعی: با حضور استاندار كهگيلويه و بويراحمد و رئيس دفتر شورای سياستگذاری ائمه جمعه، مراسم كلنگ‌زنی مصلی امام رضا (ع) لنده برگزار شد.








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كهگيلويه و بويراحمد حجت‌الاسلام عباس عبدالملكی، امام جمعه لنده ديروز، يكم مهر در آيين كلنگ‌زنی پروژه مصلی نماز جمعه لنده ضمن تبريک دهه كرامت و هفته دفاع مقدس افزود: نماز جمعه يک فريضه سياسی عبادی است كه جهت روشنگری و بصيرت‌افزايی مردم از صدر اسلام تاكنون از پيامبر گرامی اسلام به يادگار مانده است.


وی اظهار كرد: در خصوص فضيلت و اهميت نماز جمعه آيات و روايات بسياری آمده است.


امام جمعه لنده با اشاره به حضور پرشور مردم لنده در نماز جمعه گفت: نماز جمعه لنده قريب به چهار سال است كه در حال برگزاری بوده و حضور مردم روز به روز پرشورتر از گذشته می‌باشد.


حجت‌الاسلام عبدالملكی در ادامه به وضعيت نامناسب امكانات و فضای برگزاری نماز جمعه اشاره و تصريح كرد: در طول اين مدت چند سال گذشته نماز جمعه در مسجد جامع شهر برگزار می شود و از لحاظ فضا و امكانات سرمايشی و گرمايشی در تنگنا بوده و جوابگوی نيازها نمی‌باشد.


وی بيان كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامی و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس مراسم كلنگ‌زنی پروژه مصلی نماز جمعه با حضور مسئولان استانی و محلی در زمينی به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع به زمين زده می‌شود.


امام جمعه لنده گفت: اعتبار اوليه اين پروژه بالغ بر 3 ميليارد ريال است كه از سوی استانداری كهگيلويه و بويراحمد تأمين می‌شود.


همچنين استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين آئين با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر لنده در اولين روزهای تصدی مسووليت استانداری گفت: فراهم كردن امكانات مناسب جهت حضور مردم در آيين سياسی عبادی نماز جمعه از ضروريات است.


سيدحسين صابری تصريح كرد: نماز جمعه موجبات فرهنگ‌سازی در زمينه‌های مختلف علمی، فرهنگی اعتقادی و سياسی را فراهم ساخته و ما را در پيشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی كمک می‌كند.


وی افزود: با توجه به استقبال و حضور پرشور مردم از نماز جمعه در اين شهر ساخت فضای مناسب با تجهيزات كامل سرمايشی و گرمايشی برازنده وجود مبارک مؤمنين و متدينين است.


استاندار كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: با توجه به تقارن اين مراسم ميمون و مبارک با دهه كرامت و هفته دفاع مقدس مصلی نماز جمعه لنده با نام امام رضا(ع) كلنگ‌زنی می‌شود.


صابری بيان كرد: نقشه‌های اوليه كار آماده و در اختيار مسكن و شهرسازی قرار گرفته كه ظرف 10 روز آينده عمليات اجرايی آن آغاز می‌شود.


وی يادآور شد: مشاركت و همراهی مردم در نحوه اجرا و سرعت عمل پروژه نقش به سزايی دارد.

captcha