گردآوری مقالات دينی و قرآنی توسط جامعةالقرآن والعترة تبريز
کد خبر: 1193946
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
سيدمحمدحسين بلاغی‌مبين خبر داد

گردآوری مقالات دينی و قرآنی توسط جامعةالقرآن والعترة تبريز

مسئول آموزش مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز از گردآوری مقالات دينی و قرآنی توسط اين مركز قرآنی ويژه پژوهشگران و قرآن‌پژوهان خبر داد.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مسئول آموزش مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز از گردآوری مقالات دينی و قرآنی توسط اين مركز قرآنی ويژه پژوهشگران و قرآن‌پژوهان خبر داد.


سيدمحمدحسين بلاغی‌مبين، مسئول آموزش مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين خبر كه مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز دارای مجموعه مقالات متعددی در حوزه قرآن و عترت است، گفت: مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز در سال 1371 در شهر تبريز و در مسجد شهيد آيت‌الله مطهری واقع در منطقه بازار تبريز تأسيس شده است، برنامه‌های آموزشی و قرآنی اين مؤسسه در طول سال‌های فعاليت خود در اين مكان شريف، بسيار پر رونق بوده و همواره با استقبال قابل ملاحظه علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن و عترت مواجه شده و به همين واسطه حافظان و قاريان ممتازی را به عرصه‌های بين‌المللی معرفی كرده است.


عضو گروه بين‌المللی تواشيح طارق تبريز در ادامه از جمله كلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز را روخوانی، روانخوانی، فصيح خوانی، تجويد مقدماتی و تجويد عملی، تجويد تكميلی، صوت و لحن مقدماتی، صوت و لحن تكميلی، دوره آموزش سطح 1 ترجمه و مفاهيم قرآن، سطح 2 ترجمه و مفاهيم قرآن، سطح 3 ترجمه و مفاهيم قرآن، سطح عالی ترجمه و مفاهيم قرآن، صرف و نحو مقدماتی و تكميلی، حفظ خردسالان، حفظ مقدماتی، حفظ تخصصی، مرور و تثبيت و ارتقاء حفظ و دوره‌های آموزش تربيت معلم قرآن نام برد.


اين مدرس قرآن از جمله فعاليت‌های پژوهشی مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز را دسته‌بندی مقالات قرآنی و دينی دانست و افزود: مؤسسه فوق‌الذكر دارای حوزه مقالات قرآنی و دينی است كه همواره پيرامون قرآن‌شناسی، انس با قرآن، آرامش در زندگى، ادب تلاوت قرآن، بازگشت‏ به قرآن، جوان و انس با قرآن، اثر قرآن بر دل مؤمنان و ستمگران، القرآن شفاء قرآن و مائده آسمانی مقالاتی را در اختيار دارد.


وی ضمن بيان مطلب فوق حوزه مقالات قرآنی و دينی مؤسسه قرآنی جامعةالقرآن والعترة تبريز را سه بخش علوم قرآن، معارف قرآن و اهل بيت(ع) عنوان كرد و افزود: اين دست از مقاله‌ها ويژه پژوهشگران و قرآن‌پژوهان گردآوری شده است.


اين فعال قرآنی در پايان يادآور شد: مؤسسه فوق‌الذكر توانسته است در طول 3 سال گذشته بيش از 8 هزار نفر را تحت پوشش فعاليت‌های خود قرار دهد و موجبات رشد بيش از پيش فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه را فراهم آورده كند.


گفتنی است علاقه‌مندان برای در اختيار داشتن مقالات قرآنی و دينی مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز می‌توانند به محل اين مركز واقع در خيابان شهيد مطهری، روبروی آتش‌نشانی مراجعه كنند.

captcha