كارگروه‌های فكری؛ مهم‌ترين عامل جهت‌دهی برنامه‌های نخبگان قرآنی در مؤسسات
کد خبر: 1247202
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
نقش مؤسسات قرآنی در پرورش استعداد‌های قرآنی كشور/85 منصوره اميدواری مطرح كرد

كارگروه‌های فكری؛ مهم‌ترين عامل جهت‌دهی برنامه‌های نخبگان قرآنی در مؤسسات

عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قزوين معتقد است كه با ايجاد كارگروه‌های فكری در مؤسسات قرآنی، برنامه‌های نخبگان قرآنی با نگاهی جامع و كاربردی تبيين خواهد شد.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قزوين معتقد است كه با ايجاد كارگروه‌های فكری در مؤسسات قرآنی، برنامه‌های نخبگان قرآنی با نگاهی جامع و كاربردی تبيين خواهد شد.


منصوره اميدواری، عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، با اشاره به اين مطلب كه استعداديابی توسط مؤسسات قرآنی تحقق می‌يابد، گفت: با توجه به اهم فعاليت مؤسسات قرآنی در سطح جامعه و گسترش روز به روز فرهنگ قرآنی توسط اين دست از مراكز قرآنی، به طور حتم استعداديابی محقق خواهد شد.


مديرمسئول مؤسسه قرآنی اميد منتظران قزوين در ادامه بيان كرد: در حوزه استعداديابی قرآنی، هر يك از مستعدان قرآنی به طور مجزا به يك رشته قرآنی تمايل و انگيزه درونی دارند كه وظيفه مؤسسات قرآنی تحقق انجام اين امور است.


اين فعال قرآنی در رابطه با استعداديابی قرآنی در سنين مجزا اشاره و تصريح كرد: مؤسسات قرآنی برای استعداديابی بايد از راهكارهای مختلف بهره گيرند، به طور مثال استعداد خردسالان در حوزه هنری همانند نقاشی و خوشنويسی و بزرگسالان در حوزه قرآن و احكام دينی كشف می‌شود.


زمینه استعدادیابی قرآنی با تبلیغات ویژه میسر می‌شود


وی ضمن بيان مطلب فوق اولين مرحله استعداديابی قرآنی در مؤسسات قرآنی را اجرای تبليغات ويژه نام برد و افزود: جهت استعداديابی بايد تبليغات ويژه توسط مؤسسات قرآنی در وهله اول اتخاذ شود كه اين موضوع زمينه استعداديابی قرآنی را فراهم می‌كند.







 منصوره اميدواری:
لازم است تا مؤسسات قرآنی برای نخبه‌پروری قرآنی و جهت‌دهی اين افراد در زمينه‌های تخصصی ـ قرآنی كارگروه‌های فكری راه‌اندازی كنند

اميدواری در ادامه در رابطه با انجام فرآيند استعداديابی قرآنی توسط مؤسسات قرآنی ـ مردمی گفت: مؤسسات قرآنی برای اجرای فرآيند استعداديابی قرآنی بايد اساتيد متخصص در امور قرآنی را دارا باشند و برای استفاده از مربيان قرآن لازم است تا نحوه سخنوری و ميزان معلومات مربی قرآن جهت پرورش نخبگان قرآنی سنجيده شود.


اين كارشناس قرآن تأكيد كرد: استادی كه برای پرورش مستعدان قرآنی به كار برده می‌شود بايد دارای مدرك روانشناسی كودك باشد و بتواند حين تعليم و تربيت افراد مستعد قرآنی نيز انگيزه و توانايی هر فرد را بسنجد.


عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی قزوين ضمن بيان مطلب فوق افزود: پس از پرورش مستعدان قرآنی در زمينه نخبه‌پروری بايد امتيازات مادی و معنوی لحاظ شود يعنی جشنواره و همايش‌های قرآنی برگزار شود و در خلال برگزاری اين مراسم‌ها، تقدير از افراد صورت گيرد.


اميدواری در رابطه با ايجاد كارگروه‌های فكری در مؤسسات قرآنی به منظور نخبه‌پروری قرآنی گفت: لازم است تا مؤسسات قرآنی برای نخبه‌پروری قرآنی و جهت‌دهی اين افراد در زمينه‌های تخصصی ـ قرآنی كارگروه‌های فكری راه‌اندازی كنند.


وی در ادامه مطرح كرد: كارگروه‌‌های فكری متشكل شده از افراد متخصص در امور تعليم و تربيت نخبگان قرآنی و با گردهم‌ آمدن می‌توانند مسير استعداديابی قرآنی توسط مؤسسات قرآنی را دنبال كنند و در نهايت به نخبه‌پروری قرآنی بپردازند.


اين فعال قرآنی يادآور شد: لازم است تا كارگروه‌های تخصصی مؤسسات قرآنی در راستای جهت‌دهی درست و مداوم به برنامه‌های نخبگان قرآنی با نگاهی جامع و كاربردی ايجاد شود.

captcha