قیام امام حسین(ع)؛ تجلی شهادت در مسیر اصلاح و بصیرت
کد خبر: 1316239
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴

قیام امام حسین(ع)؛ تجلی شهادت در مسیر اصلاح و بصیرت

گروه اجتماعی: عضو جامعه قاریان قرآن کشور قیام امام حسین(ع) را تجلی شهادت در مسیر اصلاح و بصیرت دانست و گفت: نهضت حسینی و واقعه عاشورا یک پیام بزرگ برای مسلمانان عالم بود.


عباس کیفی‌بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به‌ضرورت توجه ابعاد الگویی زندگی امام حسین(ع) در عصر حاضر گفت: صبر و مقاومتى که ملت ما از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) آموختند، آنان را در سال‌هاى دفاع مقدس رویین‌تن ساخت و به آزادگان در سال‌هاى سخت اسارت، قدرت تحمل بخشید.



وی گفت: در عصر حاضر باید بر اساس تحقیق و پژوهش درباره سیره زندگی اهل‌ بیت(ع) از معنویت و توجه به‌خدا و نیایش‌هاى شبانه امام حسین(ع) درس آموخت.



عضو جامعه قاریان قرآن کشور با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: حضرت در حالی که مناسک حج را نیمه‌کاره گذاشته بودند، به سمت کربلا عزیمت کردند تا درس بزرگ شهادت و شهامت را به انسان‎ها بیاموزند.



کیفی‌بجستانی اظهارکرد: حادثه عاشورا جریانی است که تا امروز در سیر تاریخی خود حرکت کرده است، این جریان از زمانی که سیدالشهدا(ع) از مدینه به مکه حرکت کردند تا سفر ایشان به کربلا و رویدادهای آن، تاریخ جدیدی را برای انسان نوشت.



امام حسین(ع) تنها در کربلا اسوه ما نیست



وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) تنها در کربلا اسوه ما نیست، عنوان کرد: نهضت حسینی و واقعه عاشورا یک پیام بزرگ برای مسلمانان عالم بود.



مدرس دانشگاه گیام نور خراسان شمالی درباره ضرورت الگوگیری نسل جوان ما از نقش‌آفرینی قشر جوان و نوجوان در حادثه عاشورا گفت: از برجسته‌ترین جنبه‌هاى شخصیت سیدالشهدا(ع)، محبت پروردگار و دلدادگى او به خداوند و امر و رضاى اوست.



ضرورت الگوگیری نسل جوان ما از جوانان عاشورایی



کیفی‌بجستانی با اشاره به اینکه نسل جوان ما باید از جوانان عاشورایی الگوبرداری کنند، افزود: به‌طور مثال، حضرت علی اکبر(ع) ادب و احترام ویژه‌ای نسبت به پدر بزرگوارشان داشتند به‌طوری که همواره گوش به زنگ فرامین امام حسین(ع) بودند.



وی وفاداری و ادب را از خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیتی حضرت علی‌اکبر(ع) عنوان کرد و گفت: ایمان، شجاعت، ایثار و اخلاق نیکو از دیگر ابعاد شخصیتی این شخصیت برجسته جهان اسلام به شمار می‌رود و ما باید بیش از پیش در راستای شناخت و الگوبرداری از ایشان گام برداریم تا جوانان میهن اسلامی در صراط مستقیم باقی بمانند.



مدرس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از عوامل مسلم جاودانگی‌ عاشورا تلاش مستمر و سیره عملی ائمه(ع) در اقامه عزای سالار شهیدان است، عنوان کرد: تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، جلوگیری از تحریف عاشورا، بیان حقایق و عمق جنایت بنی‌امیه، رسوا نمودن دستگاه بنی‌امیه، برگزاری مجلس عزای امام حسین(ع) از اقدامات بسیار مؤثر اهل بیت(ع) در ماندگاری حماسه عاشورا است.



تبیین رسالت حوزه و داشگاه در بیان  سبک زندگی حسینی



کیفی‌بجستانی رسالت حوزویان و دانشگاهیان در تبیین سبک زندگی حسینی بسیار مهم دانست و یادآورشد: ما باید به‌دنبال سبکی از  زندگی باشیم که حیات و مرگمان در قالب و مداری باشد که مورد رضایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار گیرد.



وی با اشاره به اینکه مطرح‌شدن سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: حوزویان ودانشگاهیان باید بر اساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری سبک زندگی حسینی را در ایام محرم برای مردم تبیین کنند.

captcha