زنده نگهداشتن و پاسداری از سیره رسول‌الله(ص)؛ مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 1316388
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

زنده نگهداشتن و پاسداری از سیره رسول‌الله(ص)؛ مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر دهدشت گفت: امام حسین(ع) با هدف و انگیزه اصلاح امت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه‌داشتن و پاسداری از سیره رسول‌الله(ص) برای مقابله با ستم و استبداد یزید به پا خاست، قیام کرد.


حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، امام جمعه شهر دهدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: این فریضه الهی نه تنها هدف قیام امام حسین(ع) است بلکه از اعظم شعائر دین  و مقصد کلی از بعثت انبیا و ائمه(ع) است و در صورت اهمال و اخلال در انجام آن، تمام این اهداف از میان می‌روند.



وی اظهار کرد: اعتقادات مردم موجب حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و اگر مورد تهدید قرار گیرد، به جامعه و نظام صدمه خواهد زد، دشمنان از هیچ کوششی برای تضعیف این اعتقادات و باورهای مردمی که تهدید علیه آن‌ها به شمار می‌رود، فروگذار نمی‌کنند.



امام جمعه شهر دهدشت بیان کرد: امام حسین(ع) با هدف و انگیزه اصلاح امت و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگهداشتن و پاسداری از سیره رسول‌الله(ص) برای مقابله با ستم و استبداد یزید به پا خاست، قیام کرد و تا آخرین لحظه روح اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر در وجود ایشان متجلی بود.



حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: در زمان امام حسین(ع) حاکمیت فردی بی‌اعتقاد به اسلام و خدا بود و به صورت علنی فساد انجام می‌داد که سیدالشهدا(ع) نتوانست این امور را تحمل کند و کشتی این فحشا را در کربلا شکست و دین اسلام را آزاد کرد.



وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب وضعیت بدحجابی کشور را فرا گرفته بود و کسی فکر نمی‌کرد این حکومت اسلامی شود که با قیام امربه معروف و نهی از منکر تحول عظیمی انجام شد.



امام جمعه شهر دهدشت با بیان این مطلب که فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید نهادینه شود، تصریح کرد: همه آحاد مردم وظیفه دارند در صورت مواجه شدن با بی‌حجابی تذکر لسانی دهند.



حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: هدف اصلی و نهایی دین‌داری اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در پرتو این دو فریضه مهم است که جامعه به تعالی می‌رسد و آثار و برکات اجرای امر به معروف و نهی از منکر، نجات از قهر خدا، بهره‌مندی از الطاف خداوند، مصونیت اجتماعی و سیاسی، برکات اقتصادی و اجرای قوانین عمومی و عرفی و اجتماعی در جامعه است.

captcha