فاصله گرفتن جوانان ایرانی از هویت انقلابی ـ ایرانی
کد خبر: 1343128
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
منتخب مردم اراک در مجلس بیان کرد:

فاصله گرفتن جوانان ایرانی از هویت انقلابی ـ ایرانی

گروه اجتماعی: عباس رجایی ضمن اشاره به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن، فاصله گرفتن جوانان ایرانی از هویت انقلابی ـ ایرانی را یکی از دغدغه‌های مسئولان عنوان کرد و افزود: تمامی مسئولان جامعه در این راستا باید تلاش کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس رجایی، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت دوشنبه، 25 آذردر دیدار با معاونان بنیاد شهید استان مرکزی، نگاه عمیق به مبحث ایثار و شهادت را مرتب به تمامی ملت بیان کرد و گفت: در تلاش برای بازتاب فرهنگ ایثار و شهادت هیچ یک از مردم نباید شانه خالی کنند و در ترویج این فرهنگ اسلامی تمامی همت خویش را به کار گیرند.



وی با بیان اینکه در راستای تروج فرهنگ ایثار و شهادت باید خدمات ارزنده‌تری صورت گیرد و در این رابطه با غفلت مواجه بودیم، تصریح کرد: ملت ایران آسایش و امنیت فعلی خویش را مرهون زحمات بدون چشمداشت بزرگانی چون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است؛ لذا بسیار نیکوست که از خدمات ارزشمند و خالصانه آنان و شهدای گرانسنگ تقدیر و تجلیل لازم به عمل آید.



رجایی در ادامه یکی از موضاعات مورد بحث در مجامع بین‌المللی را هویت‌زدایی از ملل مختلف جهان با فرهنگ و تمدن‌های غنی عنوان و با اشاره به اینکه ملیت‌ها در قالب هویت و اصالت تعریف می‌شوند، تصریح کرد: مردم اقصی نقاط دنیا با تعصب بر فرهنگ غنی خویش از اهداف و آرمان‌های تعریف شده در این قالب با تمام وجود دفاع و اجازه تعرض به بیگانگان را نخواهند داد.



وی ادامه داد: بی شک اگر اهداف نظام سلطه محقق و هویت‌ها مخدوش شود، هیچگونه مبارزه‌ای صورت نخواهد گرفت و حرکت به سمت تعالی از بین خواهد رفت.



رجایی در ادامه ضمن اشاره به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن، فاصله گرفتن جوانان ایرانی از هویت انقلابی ـ ایرانی را یکی از دغدغه‌های مسئولان عنوان کرد و افزود: تمامی مسئولان جامعه در این راستا باید تلاش کرده و در انتقال فرهنگ نهادینه شده در جامعه در خصوص ایثار و شهادت تلاش خویش را دو چندان کنند.



منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در این دیدار از عدم الگوسازی و سمبل قوی جهت ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ابراز نگرانی کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که نام و یاد شهدا تنها به مزین بودن خیابان‌ها به نام مقدس این عزیزان بسنده نشود و جوانان و نوجوانان نظام مقدس اسلامی با اهداف ایثارگران و شهدا بیش از پیش آشنا شوند و در تمامی زمینه‌ها از جمله علمی، فکری و دینی ضمیر باطنی خویش را با آنان تطبیق دهند.



رجایی همچنین با اشاره به اینکه از جنگ تحمیلی و خلق حماسه‌های شگرف در راستای حفظ هویت ایرانی - اسلامی خود به نحو احسن استفاه نکردیم و باید این مهم با قدرت بیشتر دنبال شود، گفت: این نقیصه بسیار جدی است و هر زمانی که بازگردیم و این مسئله را با جدیت هرچه تمامتر پیگیری کنیم بازهم دیر نشده است و می‌توان موفق عمل کرد.



این مقام مسئول با تأکید برلزوم تعریف الگوها برای جوانان و نوجوان، برگزاری یادواره شهدا را یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و ذکر یادآوری خدمات ارزنده ایثارگران برشمرد و ارائه راهکارهای بهتر و کارآمد در این رابطه را خواستار شد.



وی در ادامه با تشریح تأثیرگذاری شهدا بر دو عنصر وضعی و انتقالی جامعه، گفت: معرفی شهدای معزز و بازشناساندن اهداف آنان به افراد جامعه در قالب عنصر وضعی تعریف می‌شود که خوشبختانه در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.



رجایی در تشریح عنصر انتقالی با اشاره به کمرنگ بودن این فعالیت در جامعه اظهار کرد: بسیار پسندیده است با بالابردن توان علمی و فکری در کنار مسائل دفاعی، انقلاب مخملی را به بدنه استکبار جهانی و نظام سلطه تزریق و از هویت خویش که از دستاوردهای عظیم انقلاب است با جدیت و قدرت دفاع کنیم.



وی در بخش دیگر از سخنان خود وجود بیش از یک میلیون ایثارگر در ایران را عامل تحولی شگرف بر معادلات دشمنان اسلام قلمداد کرد و افزود: ما با استفاده از این ظرفیت عظیم خواهیم توانست قدرت ملی و دینی خود را در جهان به منصه ظهور رسانیم.



رجایی خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت تاریخی و فرهنگی مسئولان و مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که از اهداف شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان در راستای ترویج انقلاب و صدور آن به تمامی جهان استفاده کنند.



وی ایجاد فضایی ملموس، قابل دسترس و آشنا برای جوانان در انتخاب الگویی شایسته برای پیشبرد اهداف عالیه نظام را امری ضروری ارزیابی کرد و افزود: توجه به گذشتگان نباید کمرنگ شود؛ اما برای انتقال فرهنگ شهادت و ایثار باید به الگوهایی جدید مانند بزرگانی همچون دکتر چمران و دیگر فرماندهان دفاع مقدس استنا کرده و به این عزیزان متوسل شد.



منتخب مردم اراک، کمیجان، خنداب در پایان، هشت سال دفاع مقدس را نماد عظمت ملت ایران و سندی متقن بر جنایات بی‌شمار دشمنان اسلام دانست و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت موجود در جامعه می توتانیم در تمامی عرصه‌ها وارد شده و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

captcha