بررسی راهکارهای کسب روزی حلال در کنفرانس کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار اسلامی
کد خبر: 1376183
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

بررسی راهکارهای کسب روزی حلال در کنفرانس کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار اسلامی

گروه اجتماعی: کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار اسلامی با هدف رسیدن به بهترین راهکارهای کسب روزی حلال در کشور و جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، دکتر محمد رضا زالی، رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی و بهبود محیط کسب و کار اسلامی با بیان این مطلب گفت: بهبود محیط کسب و کار از ضروریات کاهش معضل بیکاری و همچنین مشکلات اجتماعی وابسته به عدم اشتغال است.
وی افزود: در این کنفرانس که در روز سوم و چهارم اسفند ماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد اساتید و صاحب نظران رشته‌های علوم اجتماعی، کسب و کار و کار آفرینی دانشگاه‌های بزرگ کشورهای اسلامی حضور چشمگیر داشته و با بررسی معضل بیکاری به ارائه راهکارهای نوین کار آفرینی با تأکید بر بهبود محیط اسلامی کسب و کار خواهند پرداخت.

کار آفرینی اجتماعی نیازمند اخلاق و روابط سالم بین افراد است
زالی در ادامه خاطر نشان کرد: کار آفرینی اجتماعی نیازمند اخلاق و روابط سالم بین افراد است و ما مسلمانان با توجه به فرهنگ و آموزه‌های دینی قوی که در خصوص اخلاق و روابط اجتماعی سالم باید الگو دیگر جوامع اسلامی باشیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه توسعه کار آفرینی موضوعی است که آحاد مردم باید در آن مشارکت داشته باشند این مهم را نباید از یاد برد که روابط سالم و همچنین محیط مناسب جهت کسب و کار و کار آفرینی می‌تواند توسعه و رشد شاخص‌های اشتغال به کار را در جامعه افزایش دهد.
وی اشاره کرد: در محیط‌های کاری موفق همیشه اخلاق و روابط سالم ما بین کار فرما و کارگر در اولویت برنامه کاری کارفرما در نظر گرفته شده است.

بهترین راهکارهای کسب روزی حلال
بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این نشست محمد حسن مبارکی، دبیر اجرایی این کنفرانس با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که فرموده‌اند عبادت 10 جز دارد و 9 جز آن کسب روزی حلال است گفت: ما در این کنفرانس به دنبال رسیدن به بهترین راهکارهای کسب روزی حلال در کشور و جهان اسلام هستیم.
وی ادامه داد: در این کنفرانس سعی داریم با استفاده از تجربیات صاحب نظران علم کارآفرینی در دنیا و همچنین جهان اسلام راه توسعه کار آفرینی نوین با تاکید بر اصلاح محیط کار را توسعه و هموار سازیم.
وی اعلام کرد: در حاشیه این همایش از 70 نفر از کار آفرینان برتر تجلیل و آنان را به عنوان الگوی کار آفرینی به همه مشاغل و نهادهای کشور معرفی خواهیم کرد.
وی حضور اساتید برجسته بین‌المللی که از کشورهای مالزی، اسپانیا، هند، پاکستان، آمریکا، آلمان، پرتغال حضور خواهند داشت را فضایی مناسب جهت انتقال دستاوردهای علمی کشور ایران و همچنین راه‌های سالم کسب درآمد با محوریت اخلاق دینی عنوان کرد.

captcha