فردگرایی؛ از اثرات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کودکان
کد خبر: 1418062
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
مدیر کانون پرورش فکری خراسان جنوبی اظهار کرد:

فردگرایی؛ از اثرات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کودکان

گروه فضای مجازی: از آنجایی که اکثر بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت فردی انجام می‌شود و فرد را از محیط دور می‌کند، بسیاری از آسیب‌ها را افزایش داده و بیش از بازهای محلی و بومی نیازمند کنترل و مراقبت است.


عبدالرضا صمدی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: فردگرایی و گوشه‌گیری اثرات استفاده نادرست از بازی‌های رایانه‌ای در کودکان و نوجوانان است.



وی افزود: نشان صحت گفته این است که با مشاهده رفتارهای بچه‌های امروزی درمی‌یابیم که آنان صبر و بردباری را نسبت به نسل قبل از دست داده و در واقع می‌توان گفت کم‌حوصله شده‌اند.



پرورش نیافتن خلاقیت؛ اثر منفی استفاده نادرست از بازی‌های رایانه‌ای



مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: پرورش نیافتن خلاقیت کودک نیز یکی از دیگر تأثیرات منفی استفاده ناصحیح و بدون برنامه‌ریزی از بازی‌های رایانه‌ای است، هرچند ممکن است کودک با بازی در فضای مجازی برخی از مهارت‌ها را نیز به دست آورد ولی باید به این نکته توجه شود که ما نمی‌خواهیم موجودی تک بعدی پرورش دهیم.



صمدی عنوان کرد: از آنجایی که اکثر بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت فردی انجام می‌شود و فرد را از محیط دور می‌کند و از این جهت آسیب‌ها را نیز افزایش می‌دهد بیش از بازهای محلی و بومی نیازمند کنترل و مراقبت است.



هدف از ساخت بازی رایانه‌ای نباید صرفاً مادی باشد



وی اظهار کرد: سازندگان بازی‌های رایانه‌ای هدفشان نباید صرفاً مادی باشد و ضرورت دارد به این نکته توجه کنند که بازی با ذهن و فکر نسل آینده در ارتباط است.



مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: بازی نقش مهمی در فرآیند رشد کودک دارد که البته این تأثیر هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد و بازی‌های رایانه‌ای نیز با توجه به شرایط عصر حاضر به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان از این امر مستثنی نیست. بازی رایانه‌ای باید متناسب با سن کودک بوده و ارتباط نزدیک با ارزش‌های بومی ـ اسلامی ما داشته باشد.

captcha