کد خبر: 1459315
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
فیض‌آبادی اظهار امیدواری کرد؛

برافراشتن پرچم فرهنگ اصیل ایرانی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای

گروه فضای مجازی: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امیدواریم بتوانیم در عرصه تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای گامی جدی‌تر و مؤثر برداریم و در نهایت پرچم فرهنگ اصیل ایرانی و نگاه ژرف دینی را بر فراز قله‌های بلند جهانی بنشانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ذبیح الله فیض آبادی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درحاشیه برگزاری چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: همتی عالی به میان آمد و قدم‌هایی بلند برداشته شد و حال جشنواره بازی‌های رایانه‌ای به پله چهارم خود رسیده است، تقارن این جشنواره با عید سعید غدیر خم و جشن ولایت را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: در این سال که از سوی رهبرمعظم انقلاب، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، عزم خود را جزم کرده‌ایم و جهادگونه، چهارمین جشن بازی‌سازان سرزمین عشق وهنر را برگزار می‌کنیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: وقتی عبارت اقتصاد در کنار فرهنگ قرار می‌گیرد، به این معنی است که فعالیت‌های فرهنگی هدفمندتر تولید شوند و به دست مخاطب برسند. اقتصاد و فرهنگ یعنی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و رشد فرهنگ واقتصاد. در این راه برداشتن قدم‌های جدی وماندگار با نگاه اثرگذاری عمیق درحوزه فرهنگ ازاهمیت بالایی برخورداراست.
مدیرعامل بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای افزود: در این میان از همه همکارانم در بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و همه فعالان حوزه‌های مختلف بازی رایانه‌ای می‌خواهم که به ظرفیت‌های پنهان کشور و جامعه توجه بیشتری کنند تا راه‌های نوینی در این مسیربرای ما گشوده شود و ظرفیت‌هایی که به یقین می‌توان سرعت رشد ما را در این عرصه چندین برابر کند.
وی با یبان اینکه امید دارم بتوانیم درعرصه تولید وعرضه بازی‌های رایانه‌ای گامی جدی‌تر و مؤثر برداریم، ادامه داد: در نهایت پرچم فرهنگ اصیل ایرانی و نگاه ژرف دینی را برفراز قله‌های بلند جهانی بنشانیم که این نه شعاراست و نه خیلی دور.اگر همت جوانان متعالی شود و افق نگاه‌شان دورتر.
مدیرعامل بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای گفت: تلاش ما این است که امسال جشنواره بازی‌های رایانه‌ای را باشکوه‌تر و هدفمندتر برگزار کنیم، هرچند که به دلیلی امسال نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را به همراه نداریم، اما در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هدف‌گذاری عمیق‌تر به یاری خداوند متعال در سال آینده چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران را بین‌المللی برگزار کنیم.

داشتن صنعت بازی‌های رایانه‌ای دغدغه مشترکی برای همه ماست

حسن کریمی‌قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، داشتن صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران را دغدغه مشترکی برای تمامی فعالان این حوزه دانست و گفت: رسیدن به یک صنعت درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا نیازمند همکاری تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور است. برای نیل به این هدف، زیر ساخت‌ها و ریل‌گذاری‌های لازم می‌بایست به گونه‌ای انجام شود که در آینده‌ای نه چندان دور، چرخه این صنعت توسط ذی‌نفعان آن و بدون حمایت مستقیم نهادهای حکومتی به حرکت درآید.
وی کیفیت و کمیت و همچنین موفقیت بازی‌های موبایلی ساخت داخل در یک سال اخیر را گواه این دانست که بازی‌های جدید فرصت مناسبی برای بازی‌سازان ایرانی است که می‌توانند با هزینه کمتر و استفاده از مزیت‌های نسبی ساخت بازی در ایران، به موفقیت‌های تجاری خوبی نایل شوند.
کریمی‌قدوسی درباره برگزاری جشنواره توضیح داد: با استفاده از تجارب خوب سه سال گذشته، قدم در راه برگزاری چهارمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی نهادیم. اضطراب برای برگزاری هرچه بهتر، نگرانی مشترکی بود که تمامی عوامل اجرایی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از آن رنج می‌بردند. همه می‌دانستند امسال می‌بایست جشنواره حرفه‌ای‌تر و باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار شود.

وی بیان کرد: ایده‌های فراوانی روی میز گذاشته شد، از محل برگزاری اختتامیه تا تغییر ساختار بخش‌های مسابقه. برخی از نظرات جایگزین نظرات دیگر شد و برخی همان ابتدا مورد پذیرش قرار گرفت. آهسته اتاق فکر جشنواره امسال که عمده افراد آن فعالین این صنعت بودند شکل گرفت و سیاست‌های برگزاری با در نظر گرفتن همه جوانب و با نظر جمع اتخاذ شد.
کریمی قدوسی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ» اظهار کرد: امسال بهترین فرصت بود تا چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را با ساختاری جهانی معرفی کنیم. در ادامه، کیفیت بازی‌های ایرانی تمام شده که در بخش مسابقه حضور داشتند باعث شد بار مسئولیت داوری به روی دوش عوامل اجرایی جشنواره بیشتر سنگینی کند. شاید برای اولین بار بود که می‌دیدیم افراد در صورت نیاز خارج از چارچوب وظایف تعریف شده خود و برای موفقیت هرچه بهتر جشنواره به صورت جهادی تلاش می‌کنند.

captcha