به گزارش خبرگزاری بینالمللی قران(ایکنا)، شبکههای اجتماعی که در چند سال اخیر از استقبال بسیاری نزد مخاطبان برخوردار شده، در مناسبتهای مختلف با رنگهای مختلف عرض اندام میکنند.
شبکههای اجتماعی بر بستر موبایل به ویژه وایبر، لاین و اینستاگرام فرصتی را برای کاربران ایجاد کرده است تا با کمترین هزینه ارادت قلبیشان را به آقا امام حسین(ع) نشان دهند.
اینتساگرام محلی برای انتشار عکسهای کاربران در هیئات عزاداریشان است و گاهی این امر به هنرمندان و ورزشکاران و افراد مشهور جامعه هم به نوعی سرایت کرده است.
همچنین گروهی از کابران به ویژه کاربران خلاق به انتشار عکسهایی از هیئات مذهبی در شبکههای اجتماعیمیپردازند. گروهی دیگر هم به انتشار مطالبی از پس ذهنی خودشان و یا مطالبی از شاعران و نویسندگان معاصر میپردازند.
برخی از این پیامها را از نظر میگذرانیم؛
«واقعه ی کربلا اتفاق می افتد .../ هرگاه ؛ / دلت با دینت نباشد، /قدمت با قلمت نباشد،/ و عملت به قولت نباشد .../ آری بدون شک اتفاق می افتد؛/ هرگاه ... هرگاه ... هرگاه ...
ما که از عشق حسین (ع) دم میزنیم/ کوچه ها را رنگ ماتم میزنیم
پس چرا هر لحظه با رفتار خود/ بر دل صاحب زمان (عج) غم میزنیم
فریاد بزن که کربلا ماتم نیست/ میراث حسین، درد و داغ و غم نیست
جان مایه ی نهضت حسینی اینست: هر کس که به ظلم تن دهد، آدم نیست
همچنین در بخش دیگری از فضای مجازی، شاعران معاصر همچون قزوه، کاکایی، لطیفیان و نظری به انتشار اشعارشان پرداختهاند.
قزوه:
گودال قتلگاه، پر از بوی سیب بود/ تنهاتر از مسیح، کسی بر صلیب بود
سرها رسید از پی هم، مثل سیب سرخ/ اول سری که رفت به کوفه، حبیب بود!
مولا نوشته بود: بیا ای حبیب ما/ تنها همین، چقدر پیامش غریب بود
نظری:
نشسته سایهای از آفــــــــــــتاب بر رویش/ به روی شانهی طوفان رهاست گیسویش
ز دوردست، سواران دوباره میآیند/ که بگذرند به اسبان خویش از رویش
کجاست یوسف مجروح پیرهن چاکم/ که باد از دل صحرا میآورَد بــــــویش
همچنین برخی از سایتها به انتشار ویژهنامههای مختلفی پرداختهاند که میتوان به ویژهنامه تبیان با نام عین مثل عشق، مثل عاشورا اشاره کرد. روزشمار عاشقی عنوان دیگری از ویژهنامههای راسخون است.