حفظ ميراث مذهبی وظيفه يونسكو است
کد خبر: 1481003
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۲

حفظ ميراث مذهبی وظيفه يونسكو است

گروه بين‌الملل: رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن محكوم كردن هتك حرمت حرم امامان هادی وحسن عسكری (ع )خواستار حفاظت يونسكو از آثار مذهبی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌االاسلام والمسلمين «محمود محمدی عراقی» در نامه‌ای به «كويچيرو ماتسورا» مدير كل سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (يونسكو) نوشت: دوستداران و حافظان ميراث و فرهنگ مشترك بشری به خصوص نهادهای بين‌المللی همچون يونسكو نيك می‌دانند كه به هنگام بحرانهای داخلی و نزاع‌های درون و برون كشوری بايستی از اين ميراث معنوی و مادی به خوبی حفاظت شود و از تعرض به آنها اكيدا خودداری كرد.
در بخش ديگری از اين نامه به مدير كل يونسكو آمده است: حتما مطلع شده‌ايد كه سرزمين باستانی بين‌النهرين (عراق) روز چهارشنبه 22 فوريه 2006 در يك عمل شرورانه و ضد بشری و با انفجار بمب يكی از بناهای تاريخی خود را كه مقبره دو امام شيعه است از دست داد.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنين تأكيد كرده است كشور عراق با چنين مكان‌هایی بهشدت مستعد رشد شاخص توريست پذيری و توسعه بخش توريسم خود است كه در برخی آمار ساليان گذشته اين زمينه را به خوبی نشان داده است، بی‌شك حفظ ابنيه و آثار تاريخی و باستانی در رسيدن به اين جايگاه رشد اقتصادی و تعامل فرهنگی و روابط بين ملت‌ها كمك شايانی می‌كند.
همچنين محمود محمدی عراقی آمادگی اين سازمان را به منظور همكاری در اين زمينه‌ها به مديركل يونسكو اعلام كرده است.
captcha