برگزاری اختتاحيه هشتمين طرح سراسری آيه‌های زندگی
کد خبر: 1503796
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۶

برگزاری اختتاحيه هشتمين طرح سراسری آيه‌های زندگی

گروه سياسی: مراسم افتتاحيه هشتمين طرح سراسری آيه‌های زندگی با حضور ريس مجلس شورای اسلامی و مديران صدا و سيما شب گذشته در نمايشگاه قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) مراسم اختتاميه هشتمين طرح سراسری آيه‌های زندگی با عنوان «آيين بندگی» با همكاری راديو قران و مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته از ساعت 20 در شبستان مصلای تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه دكتر غلامعلی حداد‌عادل رئيس مجلس شورای اسلامی، عزت‌الله ضرغامی ريس سازمان صدا و سيما، حسين ساری رئيس شبكه قران سيما، بهروز رضوی‌نژاد مدير راديو قرآن و برخی ديگر از مسئولان صدا و سيما نيز حضور داشتن، به 114 نفر ازافرادی كه در مراحل كتبی و شفاهی طرح آيه‌های زندگی شركت كرده بودند، به قيد قرعه كمك هزينه سفر حج اعطا شد.
در اين مراسم بهروز رضوی‌نژاد مدير راديو قرآن طی سخنان كوتاهی به روند برگزاری طرح آيه‌های زندگی از مرحله اول تا هشتم اشاره كرد و در خصوص سير مراحل و شيوه برگزاری طرح، توضيحاتی ارائه داد.
حجت‌الاسلام اسكندری مولف كتاب آيه‌های زندگی نيز دز اين مراسم گفت: آيه‌های زندگی محصول فرصت‌شناسی و بهره‌گيری از فرصت‌ها بود؛ بهره‌گيری از فرصت عظيم انقلاب اسلامی ، فرصت بی‌بديل رسانه ملی است؛ رسانه‌ای كه ماموريت و هدف آن با اتصال به مقام عظمای ولايت، هدايت فكری و عملی جامعه اسلامی است؛ رسانه‌ای كه به تعبير امام راحل و رهبر عزيزمان يك دانشگاه عمومی است.
مولف كتاب آيه‌های زندگی با اشاره به اينكه بهترين متن درسی، پرسودترين و هدايت‌بخش‌ترين كتاب درسی اين دانشگاه ( صداو سيما) قرآن كريم است، افزود: با اين فرصت‌ها بود كه برادران عزيزمان در راديو قرآن از سال 81 طرح آيه‌های زندگی را به اجرا درآوردند و ماموريتی كه برای اين طرح ريخته شد، اين بود كه قرآن را به متن زندگی مردم بكشاند.
اسكندری خاطر‌نشان كرد: از مرحله اول تا هشتم، 999 موضوع قرآنی در مقوله‌های مختلف طرح شد و در اين دوره به مناسبت سال پيامبر اعظم، 168 موضوع قرآنی بر اساس رفتارهای قرانی و با محوريت رفتارهای قرآنی پيامبر اعظم (ص) تهيه شد و از تابستان امسال راديو قران به همراه چند شبكه ديگر راديويی وتلويزيونی و اصحاب رسانه، همكاری فشرده‌ای برای ارائه اين روايات و آيات آغاز كردند تا به مرحله حاضر رسيديم.
در ادامه اين مراسم از چند تن از كارشناسان و دست‌اندركاران طرح آيه‌های زندگی و همچنين مخاطبين فعال اين برنامه به نمايندگی از ساير دست‌اندركاران تجليل به عمل آمد.
گفتنی است اين مراسم به صورت زنده از راديو قرآن و شبكه قرآن سيما پخش می‌شد.
captcha