سومين مسجد بزرگ آلمان در شرف بسته‌شدن است
کد خبر: 1539046
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۰

سومين مسجد بزرگ آلمان در شرف بسته‌شدن است

گروه بين‌الملل: «عبدالحليم عليوة فرج» رئيس انجمن اسلامی مونيخ آلمان روز گذشته، دوم ارديبهشت‌ماه در ديدار با مسئولان وزارت اوقاف قطر، از تهديدات اخير دولت آلمان برای بسته‌شدن سومين مسجد بزرگ مونيخ به علت سه ماه تاخير در پرداخت اجاره‌ بها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی محيط، عبدالحليم عليوة فرج با اعلام اين خبر گفت: مسجد «صلح» يكی از سه مسجد بزرگ آلمان است كه قبلا سينما بوده و در حال حاضر مسلمانان آن را به صورت استيجاری به يكی از مساجد رسمی و بزرگ شهر مونيخ تبديل كرده‌اند.
وی افزود: اين مسجد هر هفته پذيرای صدها مسلمان است و نمازهای يوميه، جمعه و نماز‌های عيد فطر و قربان كه رمز ميانه‌روی و اعتدال مسلمانان است نيز با موافقت رسمی مقامات آلمان در آن برپا می‌شود.
رئيس انجمن اسلامی مونيخ آلمان در ادامه اظهاركرد: بهای اجاره اين مسجد زياد نيست و خيران كشورهای اسلامی با توجه به ريشه‌های ايمانی و اعتقادی خود و در راستای حمايت از اقليت‌های مسلمان، می‌توانند انجمن اسلامی مونيخ را در پرداخت اجاره ماهانه اين مسجد كمك‌ كنند.
رئيس انجمن اسلامی مونيخ در پايان گفت: علاوه ‌بر هزينه‌های قبض آب و برق، اجاره بهای سه ماه دير‌كرد اين مسجد 15 هزار يورو است.
يادآوری می‌شود، رئيس انجمن اسلامی مونيخ در سفر به كشورهای حوزه خليج فارس در ديدار با انجمن‌های خيريه و مسئولان وزارت اوقاف قطر درباره مشكلات و اوضاع مسلمانان و انجمن اسلامی مونيخ گفت‌وگو كرد.
captcha