جشنواره‌های هنری بهترين ابزار مقابله با ناتو فرهنگی دشمنان اسلام است
کد خبر: 1566918
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۸
مدير اداره كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبيل:

جشنواره‌های هنری بهترين ابزار مقابله با ناتو فرهنگی دشمنان اسلام است

گروه هنر: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و آشنا كردن جوانان با هنر به‌ويژه هنر اسلامی ايرانی بهترين ابزار مقابله با ناتو فرهنگی دشمنان نظام و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبيل، «اصغر تقی‌زاده شكيبا» با اشاره به مطلب فوق گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف موجب آشنايی نسل‌های جوان با هنر شده و راه نفوذ فرهنگ‌های غربی كه در تضاد با فرهنگ ملی ايران اسلامی است را می‌بندد.
وی به موفقيت اين اداره در برگزاری دومين جشنواره موسيقی آيينی استان‌های كشور در اردبيل اشاره كرد و توضيح داد: چنين جشنواره‌هايی بايد در بين كشورهای منطقه و جهان اسلام برگزار شود و ظرفيت‌ها و قابليت‌های موسيقی آيينی كشور بايد به ديگر كشورهای اسلامی و منطقه‌ای منتقل شده و زمينه‌های تبادل فرهنگی را توسعه بخشد.
اين مقام مسئول ادامه‌داد: باتوجه به اين كه احساسات مشترك و زلال مردم و همبستگی آن‌ها به بينش‌های الهی و توحيدی قوی‌تر است، مولفه‌های دستيابی به «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» با پرداختن و توجه به موسيقی آيينی كشور حاصل می‌شود.
«تقی‌زاده ‌شكيبا» موسيقی را زبان بين‌المللی خواند و افزود: امسال در مقايسه با سال گذشته استقبال خوبی از دومين جشنواره موسيقی آيينی در اردبيل شد.
وی به قدمت ديرينه موسيقی آيينی ايران اشاره كرد و اظهارداشت: هم‌اكنون در كشور هزاران نغمه و نوای موسيقی شناسايی شده كه متأسفانه تعداد كمی از آن‌ها فرصت اجرا پيدا كرده‌اند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود در آيين اختتاميه دومين جشنواره سراسری موسيقی آيينی از برگزاری اين جشنواره به صورت بين‌المللی و به ميزبانی اردبيل خبر داد.
«اصغر تقی‌زاده شكيبا» افزود: در صورتی اين جشنواره می‌تواند به جايگاه اصلی خود در موسيقی آيينی دست يابد كه بتوانيم همه كشورهای اسلامی را در آن مشاركت دهيم.
وی جشنواره را محلی برای تعامل هنرمندان كشور در عرصه موسيقی آيينی عنوان‌كرد و با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف به‌مناسبت سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، از برگزاری دومين جشنواره چاوشی‌خوانی، مديحه‌سرايی و شعر امام‌رضا(ع)، تبسم توسل، شميم انتظار و تجلی نماز در هنرهای اسلامی به‌عنوان برنامه‌هايی در اين راستا نام برد.
در ادامه اين مراسم «كيوان ساكت» نوازنده تار و سه‌تار و «علی‌اكبر شكارچی» نوازنده كمانچه به اجرای برنامه پرداختند.
در اين جشنواره هنری كه با هدف گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و بزرگداشت سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» برگزار شد، هنرمندان در قالب گروه‌های موسيقی نواحی از استان‌های مختلف كشور به ارايه و اجرای موسيقی آيينی پرداختند.
در برگزاری اين جشنواره گروه‌های شركت‌كننده در هشت برنامه مجزا به اجرای نواهايی از موسيقی محلی و آيينی استان‌های مختلف كشور پرداختند.
در اين جشنواره پنج نشست تخصصی موسيقی نيز با حضور استادان «علی فرشباف» نوازنده صاحب نام كمانچه آذری، «علی‌اكبر شكارچی» نوازنده كمانچه، «جلال‌الدين كزازی»، «شهرام اعتمادی» نوازنده تار و «كيوان ساكت» آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار با موضوع «موسيقی آيينی» در مناطق مختلف ايران برگزار شد.
captcha