بيرق سرخ حسينی به فرانسه ارسال شد
کد خبر: 1630897
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۳

بيرق سرخ حسينی به فرانسه ارسال شد

مراسم بدرقه بيرق سرخ حسينی، صبح امروز، يكم اسفندماه با حضور رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس كشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مراسم بدرقه بيرق سرخ حسينی (ع) برای انتقال به فرانسه، آلمان و انگلستان صبح امروز، يكم اسفندماه از مقابل درب بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار «باقرزاده»، جمعی از معاونان، مديران و كاركنان اين بنياد و خبرنگاران برگزار و تحويل نماينده اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مقيم اروپا شد.
سردار باقرزاده در اين مراسم معنوی گفت: به‌دنبال تقاضای جمعی از دانشجويان اتحاديه انجمن‌های اسلامی در اروپا كه بالغ برشش هزار نفر هستند، بيرق سرخ حسينی كه در طول تاريخ نمادی از آزادگی و دفاع از حقوق بشريت بوده است با هماهنگی‌های به‌عمل آمده باوزارت امور خارجه برای نخستين بار در سه كشور فرانسه، آلمان و انگليستان به اهتزاز درخواهد آمد.
وی افزود: اين حركت، پيام‌آور تأكيدی است بر سفارش مقام مظم رهبری كه امسال را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری كردند و از زمانی كه خبر انتقال اين بيرق به فرانسه مطرح شد، دانشجويان فرانسه از همه طيف‌های سياسی با هم متحد شدند.
سردار باقرزاده تصريح كرد: بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افتخار دارد به‌عنوان منادی فرهنگ عاشورا كه همان فرهنگ دفاع مقدس است، اين بيرق را از اين ساختمان به‌سوی كشور فرانسه بدرقه كند.
رييس بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس كشور خطاب به غربی‌ها تأكيد كرد: اگر شما بخواهيد حسين بن علی (ع) را بشناسيد بايد آزاده باشيد.
سردار باقرزاده اظهار اميدورای كرد اين بيرق مطهر و تبرك بتواند برای همه موحدان عالم و دلبستگان به حقيقت و آزادگی و شرف و عزت، الهام‌بخش و حيات‌آفرين باشد.
وی با اشاره به اين‌كه امام حسين (ع) وارث تمام انبياء و اولياء الهی است، خاطرنشان كرد: مكتب ما مفتخر به شخصيتی است كه برای همه ادوار بشر و بشريت الگو بوده و هست.
وی ادامه داد: اين بيرق، روز اربيعن حسينی (ع) در محل مؤسسه اسلامی الغدير فرانسه و پس از آن نيز در روز 28 صفر مصادف با سالروز رحلت رسول خدا (ص) و شهادت سبط اكبرش امام حسن مجتبی (ع) در مركز اسلامی هامبورگ آلمان و سپس در 29 صفر همزمان با سالروز شهادت علی بن موسی الرضا (ع) در مركز اسلامی لندن به اهتزاز درآمده و برای هميشه در آن مركز اسلامی به امانت نگهداری خواهد شد.
همچنين، بعد از سخنان سردار باقرزاده، مراسم عزاداری سالار شهيدان نيز برگزار شد.
captcha