امام خمينی(ره) الگويی در بين كشورهای اسلامی است
کد خبر: 1657722
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷

امام خمينی(ره) الگويی در بين كشورهای اسلامی است

گروه سياسی و اجتماعی: «مولوی‌صميم» از علمای برجسته شهرهرات با اشاره به شخصيت دينی و اجتماعی امام خمينی(ره)، ايشان را الگويی در ميان كشورهای اسلامی ناميد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه افغانستان، در اين مراسم كه روز گذشته 14 خردادماه به مناسبت سالروز رحلت امام خمينی(ره) درتالار «قمر» شهرهرات برگزارشده بود، شمار زيادی از شخصيت‌های علمی و فرهنگی ايران و افغانستان و مقامات محلی و روزنامه نگاران شركت كردند.
بررسی شخصيت امام خمينی(ره) و معرفی ابعاد مختلف زندگی ايشان از جمله موضوعات مود توجه در اين مراسم بود كه توسط سخنرانان به آن پرداخته شد.
اين مراسم با سخنرانی «مطهر» نماينده كنسولگری ايران درهرات ادامه يافت. وی با بيان سخنان و اشعاری از امام خمينی، حضور ايشان در پيروزی انقلاب اسلامی ايران را بسيار مؤثر دانست و گفت: همه مردم دنيا می‌تواندد از اين بعد از شخصيت امام خمينی(ره) الگو بگيرند.
«مولوی‌صميم» از علمای برجسته شهرهرات نيز با اشاره به شخصيت دينی و اجتماعی امام خمينی(ره) گفت: هر چه درباره شخصيت اين برزگ مرد تاريخ صحبت شود بازهم كم است.
وی امام خمينی(ره) را الگويی در بين كشورهای اسلامی ناميد.
«فاضلی» از استادان دانشگاه تهران كه به همين مناسب به هرات آمده بود با تأكيد بر مشتركات دو كشور ايران و افغانستان گفت: امام خمينی(ره) همواره به حمايت و پشتيبانی مردم مسلمان و وحدت ميان آنان سفارش می‌كرد.
اجرای سرود توسط دانش‌آموزان مدرسه علميه «صادقيه» در وصف امام خمينی(ره) از جمله برنامه‌های پايانی اين مراسم بود.
captcha